شناسه خبر : 1712
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 10 مرداد 1398 - 10:11 |
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

آزاد راه نجف چیلات زال هیچ گونه انحرافی با ازادراه کربلا ندارد / بار ترافیکی اربعین بر روی هر دو آزاد راه منتهی به مرزهای استان ایلام تقسیم می شود

کاظمی با بیان این‌که آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف هیچ گونه انحرافی با آزاد راه حمیل ایلام مهران کربلا ندارد گفت: مسافرین شمالی و غرب کشور هیچوقت از آزاد راه پل زال استفاده نمیکنند و برای تردد از بزرگراه کربلا استفاده میکنند.

مهندس کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت و گو با پایگاه خبری ایلام رسانه با بیان اینکه نبود شبکه آزاد راهی و ریلی در استان دغدغه هایی را برای مدیریت ارشد استان و مجموعه راه ایلام ایجاد کرده بود گفت: با توجه به وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و امنیت این مرز و تردد ۶۵ درصدی زوار از مرز مهران، داشتن یک کریدور بین المللی به واسطه یک ازاد راه که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن با ایمنی بالا و سرعت بیشتر به مرکز متصل شویم در استان یک ضرورت بود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ارتباطی کشور ایران و عراق عمدتا به صورت شمالی جنوبی بوده و به صورت شرقی غربی کریدوری نداشتیم تصریح کرد: از طریق مرزهای امن و مطمینی که در ایلام وجود دارد می توانیم از طریق عراق به جنوب شرق اروپا (از طریق بنادر دریای سیاه و مدیترانه) و هم چنین بندر لاذقیه در سوریه و از جنوب هم به کشورهای جنوب خلیج فارس متصل شویم.

کاظمی گفت: با توجه به اینکه از پایتخت کشور تا استان کرمانشاه آزاد راه وجود دارد اما از حمیل تا مرز مهران چنین امکاناتی وجود ندارد، افزود؛ طی مطالعات و رایزنی های بسیار و پیگیری های استاندار تصمیم گرفته شد که شروع کار بزرگراه حمیل مهران زده شود و خوشبختانه استارت کار از کرمانشاه به سمت حمیل به مسافت ۵۰ کیلومتر انجام شده و اقدامات اولیه برای ادامه کار از حمیل تا مهران به مسافت ۱۷۵ کیلومتر با مشارکت سرمایه گذاران خصوصی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ازادراه کربلا به نوعی به ازاد راه عراق بصره متصل خواهد شد و این اتفاق منجر به گسترش ارتباطات جاده ای شده و کریدور شرقی غربی دو کشور را افزایش میدهد، تصریح نمود: استان ایلام میتواند از حوزه شمال به واسطه بزرگراه کربلا و از حوزه جنوب از آزاد راه چیلات موج ترافیکی گسترده ای که در ایام اربعین ایجاد خواهد شد را کنترل و مدیریت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: پیگیری هایی برای احداث آزاد راه کربلا به عنوان کوتاه ترین مسیر به کربلا شده و در حال انجام است و همچنین ازاد راه نجف- چیلات – زال هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با احداث و اتمام این دو ازاد راه منتهی به مرزهای ایلام ترددهای مرزی دو الی سه برابر افزایش می بابد گفت: نیمه مرکزی به سمت شمال کشور می توانند از ازادراه کربلا استفاده کنند و نیمه مرکزی به سمت جنوب و شرق کشور می توانند از ازاد راه پل زال مورموری چیلات به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف استفاده کنند.

کاظمی با بیان این‌که آزاد راه نجف چیلات زال هیچ گونه انحرافی با ازادراه کربلا ندارد گفت: مسافرین شمالی و غرب کشور هیچوقت از آزاد راه پل زال استفاده نمیکنند و برای تردد از بزرگراه کربلا استفاده میکنند.

وی افزود؛ آزاد راه پل زال- چیلات برای تردد نیمه جنوبی کشور در نطر گرفته شده است و با توجه تردد ۶۵ درصدی زوار از مرز مهران و همچنین مزیت هایی که در این مسیر وجود دارد مسافرین همچنان از این مسیر استفاده خواهند کرد.

کاظمی گفت: در ایام اربعین مسیر رفت زایران از سمت نجف بوده و مسیر برگشت از سمت کربلا و همچنین باید توزیع ترافیک نیمه مرکز به سمت شمال و مرکز به سمت جنوب رو باید مدیریت میکردیم لذا کوتاه ترین مسیر که کمترین هزینه را داشته باشد باید ایجاد میشد و چون ما تا پل زال را بزرگراه داشتیم ۶ واریانس را بررسی کردیم که کوتاه ترین مسیر پل زال مورموری دهلران به سمت پل زال بود که ۱۲۵ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول فراخوان پل زال تا دهلران که بطور تقریبی ۱۱۰ کیلومتر است را به دو زبان انگلیسی و فارسی اعلام کردیم، تصریح کرد: بانک ها ۴۰ درصد هزینه ساخت این آزاد راه را مشارکت می کنند و ۳۰ درصد نیز توسط دولت تعهد شد و ۳۰ درصد باقیمانده برای سرمایه گذاران خصوصی در نطر گرفته شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.