شناسه خبر : 1358
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 23 اسفند 1397 - 10:40 |

تاکید استاندار بر رعایت پیوست زیست‌محیطی و اجتماعی در طرح‌ها

استاندار ایلام گفت: طرح‌ها و پروژه‌ها باید علاوه بر توجیه اقتصادی، فنی و تولیدی اهلیت سرمایه‌گذار مشخص باشد و دو پیوست زیست‌محیطی و پیوست اجتماعی نیز به همراه داشته باشد .
تاکید استاندار بر رعایت پیوست زیست‌محیطی و اجتماعی در طرح‌ها

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: مجموعه تلاش‌ها در جذب بودجه مثبت و قابل‌توجه بوده و 62 میلیارد تومان دیگر به زیرساخت‌های استان ظرف چند روز آینده ابلاغ می‌شود .

وی با بیان اینکه در ایلام رقیب کسی نیستم و قصد کاندیدا شدن ندارم اما رفیق مردم هستم و ادعایی هم ندارم؛ آمده‌ام باقیات‌الصالحاتی از خود برجای بگذارم، ادامه داد: من تنهایی کاری انجام نمی‌دهم، هر موفقیتی که به‌دست‌آمده است حاصل کار جمعی بوده است و معتقدم نباید قولی به مردم داد که توان اجرایی کردن آن را نداشت و بعد دیگران را مسبب عدم انجام کار دانست .

استاندار ایلام کفت: اگر به‌عنوان مسئول کاری برای مردم انجام می‌دهیم منتی بر سر آن‌ها نداریم چون مسئولیت با پاسخگویی معنا پیدا می‌کند و اینکه چه کسی کار را انجام داده است مهم نیست، مهم رضایت مردم از انجام کار است و این بهترین پاداش برای یک مسئول است ولو اینکه او را بانی انجام آن کار ندانند .

سلیمانی ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌ها باید علاوه بر توجیه اقتصادی، فنی و تولیدی اهلیت سرمایه‌گذار مشخص باشد و دو پیوست زیست‌محیطی و پیوست اجتماعی نیز به همراه داشته باشد .

وی با اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری مصوبه شورای عالی اقتصاد در توسعه شرق و غرب برای مناطق مرزی گفت: بر این ساس دولت و نظام موظف است سرمایه‌گذاری در مرز را بیمه امنیتی و 50 درصد یارانه تسهیلات اعطا کند .

استاندار ایلام ادامه داد: در برخورد با طرح‌های مشکل‌دار دو جور می‌شود رفتار کرد، اول وقتی می‌بینیم یکی همه زندگی خود را پای طرح داده است و پای‌کار ایستاده اما دچار مشکل شده که باید کمک کرد و دوم. افرادی که پای‌کار نیستند و عدم اهلیت آن‌ها برای ادامه کار محرز است و ازلحاظ مالی توان دارند اما نمی‌خواهد بدهی را بپردازند باید سفت‌وسخت ایستاد و به هر قیمتی است بدهی را باز پس گرفت .

سلیمانی تصریح کرد: اگر پروژه‌ای انجام‌نشده و طرف اهلیت ندارد باید خلع‌ید شود و دست دلالان بایست در همه امور قطع شود تا کالاها بایست مستقیم از تولید به مصرف برسد و واسطه‌ها را از میان برداشت و درکل اعتقاد ما تقویت بخش خصوصی است. بایست کالایی را حمایت ایجاد کنیم که رقابتی باشد تا کیفیت کار بالا رود .

وی گفت: از سازمان بازرسی استان به خاطر نظارت خوب و مطلوب تشکر می‌کنم و اگر دستگاهی در این نهاد احضار شد دلیل بر اتهام نیست بایست رفت و روشنگری کرد

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.