شناسه خبر : 1210
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 09 اسفند 1397 - 0:41 |
رییس نظام صنفی رایانه استان ایلام:

امکان تبدیل ایلام به قطب تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام رسانه صادق صفربیگی رئیس نظام صنفی رایانه ای استان در عصر روز چهارشنبه 8 اسفندماه در مراسمی که به منظور بزرگداشت روز مهندس در مجتمع لاله برگزار شد گفت: سازمان نظام صنفی رایانه استان ایلام بر اساس ماده 13 قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه در مهر […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام رسانه صادق صفربیگی رئیس نظام صنفی رایانه ای استان در عصر روز چهارشنبه 8 اسفندماه در مراسمی که به منظور بزرگداشت روز مهندس در مجتمع لاله برگزار شد گفت: سازمان نظام صنفی رایانه استان ایلام بر اساس ماده 13 قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه در مهر ماه 92 تشکیل گردیده و در حال حاضر دارای 30عضو در شاخه شرکت ها (که 3 شرکت دانش بنیان و 3 شرکت دارای رتبه از شورای عالی انفورماتیک و 2 شتابدهنده می باشد) 380 فروشگاه ، 84 عضو حقیقی و 17 نفر مشاور رتبه بندی شده می باشد.
وی افزود: نزدیک به 1200 نفر اشتغال توسط این اعضا در استان ایجاد شده و رویکرد اعضا تکیه بر توانایی و استعداد جوانان تحصیل کرده جهت ارتقا وضعیت حاضر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان می باشد.
رییس نظام صنفی رایانه استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در استان (نیروی کار تحصیل کرده و جوان) که بالغ بر 4000 نفر می باشند امکان تبدیل استان به قطب تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد و در صورت حمایت بخش دولتی و خصوصی توانمند کشور می توان علاوه بر ایجاد اشتغال باعث شکوفایی اقتصاد ICT در استان شد.
صفربیگی تاکید کرد: انتظارات اصلی ما از رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور این است که با ترغیب شرکت های بزرگ تولید کننده و ارائه کننده خدمات حوزه ICT به استان از طریق جذب نمایندگی یا همکار زمینه ایجاد اشتغال و انتقال دانش فنی به استان را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: کمک به ایجاد برج IT در استان از طریق کمک های مالی، اعتباری و همچنین کمک به خرید یا احداث دفتر سازمان نصر استان از دیگر خواسته های اعضاء سازمان نصر از جناب مهندس اثنی عشری است.
وی در پایان گفت: اعضاء و هیئت مدیره سازمان صنفی ایلام همچنین خواهان تصویب برگزاری نمایشگاه بین المللی الکامپ ایلام و ایجاد امکان حضور شرکت های بزرگ و مطرح داخلی در این نمایشگاه هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.