شناسه خبر : 4224
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 17 شهریور 1399 - 9:45 |

۱۷شهریور نقطه عطفی در تاریخ حرکت توفنده انقلاب اسلامی بود

شوای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با صدور بیانیه‌ای به شرح زیر فرارسیدن ۱۷ شهریور چهل و دومین سالروز شهادت جمعی از مردم بی گناه ایران به دست ماموران رژیم ستم شاهی پهلوی در سال ۵۷ را گرامی داشت.
۱۷شهریور نقطه عطفی در تاریخ حرکت توفنده انقلاب اسلامی بود

قیام خونین هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ در جمعه ای سیاه، عامل شتاب و فرازی از تاریخ مجاهدت‌ها و رشادت‌های جانانه ملت غیور ایران اسلامی است.
این قیام بزرگ در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ حرکت توفنده انقلاب اسلامی بود که حضرت امام خمینی(ره) با ارسال پیامی به ملت ایران ضمن ابراز همدردی با ملت، کشتار وحشیانه عده زیادی از هموطنان مان بدست رژیم سفاک پهلوی را محکوم و دولت وقت را دولتی تحمیلی و غیر قانونی اعلام کردند.
حادثه هفدهم شهریور، بی‌شک یکی از قوی‌ترین امواج سهمناک و خطرسازی بود که در مقابله با رژیمی تا بن دندان مسلح برخاست، بر اریکه‌ قدرت طاغوتیان زمان فرود آمد و مسیر انقلاب توفنده‌ اسلامی را هموار ساخت.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، ماندگار و تاریخی که‌ مایه‌ ننگ‌ طاغوتیان‌ و روز افتخار ملت‌ ایران‌ است‌ و یاد شهدای‌ عزیز جمعه‌ سیاه‌ و دیگر شهیدان‌ راه‌ حق‌ و عدالت‌ را گرامی داشته‌ و برای‌ شهدا علو درجات‌ و برای‌ خانواده‌هایشان‌ اجر و صبر مسالت‌ دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.