شناسه خبر : 10633
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 05 شهریور 1400 - 21:24 |

۱۰ پروژه زیربنایی در چرداول به بهره برداری رسید

۱۰ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی شهرستان چرداول با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتعالزایی ۳۱۲ نفر رونمایی شد.
۱۰ پروژه زیربنایی در چرداول به بهره برداری رسید

ایلام رسانه_ «الیاس فتاحی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار در بدو ورود به شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، و سپس در مراسم افتتاح روکش اسفالت خروحی سرابله به سمت بخش های شباب و زاگرس شرکت و از ۱۰ پروژه عمرانی شهرستان رونمایی و سپس با حضور در فرمانداری در نشست ستاد کرونای شهرستان شرکت کرد.

فتاحی روند توسعه شهرستان در همه حوزه ها را مطلوب و متوازن دانست و گفت: با توجه به موقعیت شهرستان در پیشانی استان و نیاز به اعتبارات ملی برای توسعه راهها بالاخص در کریدور اربعین از مسئولین مربوطه خواست پیگیر موضوعات شهرستان باشند تا شاهد توسعه زیرساختهای اساسی استان باشیم.

کریمیان، فرماندار چرداول نیز گفت: این پروژه ها شامل تالار و نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی، طرح های هادی روستایی(۶) روستا، ۱۷۶ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت و ۲ پروژه صندوق کارآفرینی امید، طرح های عمرانی  شهری بلاوه، روکش آسفالت و واحد پرواربندی  ۲۰۰ راسی است و برای تکمیل و ساخت این طرح ها اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی و منابع  مشارکت صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.
کریمیان ادامه داد: اشتغالزایی جوانان و افراد جویای کار همیشه در اولویت کاری بوده که با افتتاح طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید در چرداول زمینه اشتغال ۳۱۲ نفر فراهم شده است.
فرماندار چرداول تاکید کرد: اجرای طرح هادی روستایی شامل بیس و آسفالت، جدول گذاری معابر روستاها، روکش آسفالت جاده نسار چرداول به میزان ۷ کیلومتر در فاز اول، ایجاد سالن اجتماعات و نگارخانه با ظرفیت ۲۶۶ نفر، خرید ماشین آتش نشانی شهرداری بلاوه، اشتغالزایی جوانان در قالب طرح های کوچک و متوسط از دستاوردهای پروژه های افتتاحی امروز است.


۲۵ درصد جمعیت شهرستان سرابله تا کنون در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند

دکتر «جمیل صادقی‌فر» ، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست ستاد کرونای این شهرستان اظهار کرد: آمار افزایش بیماران بستری  کرونایی و مبتلایان شهرستان چرداول نگران کننده است که می طلبد طرح شهید سلیمانی در آن با قید فوریت اجرایی شود.

وی با اینکه برای مبارزه و مهار کرونا خیلی باقیمانده و علیرغم واکسینه کردن مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان توسط تمام مردم در اولویت اصلی باشد و وزارت بهداشت تا آخر سال تمام افراد بالای ۱۸ سال را واکسینه کامل خواهد کرد، ادامه داد: یکی از برنامه های خوب در موضوع کرونا اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی توسط سپاه بود که با توجه به آمار مبتلایان و بستری های موقت در چرداول لزوم اجرای این طرح باید در سریع ترین زمان ممکن اجرایی شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سپاه به صورت عملی پای کار بوده و با توجه به وضعیت شکننده و نگران کننده چرداول در چند ماه گذشته و وضعیت قرمز از سپاه پاسداران درخواست داریم اجرای طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در این شهرستان با نگاه ویژه ای انجام دهند زیرا تعداد بستری های موقت و افزایش مبتلایان نگرانی های زیادی را بوجود آورده است.

صادقی‌فر تصریح کرد : رهگیری مبتلایان و بستری های موقت و افراد بستری شده در منزل مورد توجه قرار گیرد و مسوولان شهرستان چرداول در پای کار آوردن دهیاری ها برای مقابله با کرونا  در سطح استان موفق عمل کرده و از معتمدین،  بزرگان، ریش سفیدان این دیار می خواهیم با کار فرهنگی ارزشمند در این حوزه ورود کرده و همچون گذشته همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

وی بر واکسن زدن مردم در برابر کرونا تاکید کرد و گفت: وضعیت واکسیناسیون در چرداول مناسب و روبه رشد است و در روزهای آینده شاهد افزایش پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان و چرداول خواهیم بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان این نکته که آمار بستری های موقت در چرداول نگران کتنده است، افزود: طی سه روز افزایش بیش از ۸۵ مورد بستری موقت در این شهرستان داشته ایم  که لازم است آموزش همگانی و تبلیغات میدانی در نقاط شهری و روستایی برای مقابله با کرونا افزایش یابد.

وی تاکید کرد: پاشنه آشیل مقابله با کرونا در پیک پنجم عدم رعایت قرنطینه خانگی توسط مبتلایان و افراد دارای علائم است و در این روزهایی که آلودگی ویروس کرونا در سطح استان بسیار بالاست، بی احتیاطی و عدم رعایت پروتکل ها و حضور در تجمعات جریمه ای سنگین به بهای از دست دادن جان شیرین دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: واکسیناسیون مادران باردار در استان با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده آغاز شده و مادران باردار بیشتر از هر زمان دیگری خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند و ترجیحا در خانه بمانند و مراقبت های دوران بارداری خود را فعالانه پیگیر باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.