شناسه خبر : 6318
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 19 آذر 1399 - 11:03 |

پرسش‌گری رسانه و پاسخگویی مسئول مساوی با اقناع مخاطب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مسئولان ضمن به رسمیت شناختن حق پرسش‌گری و انتقاد از سوی رسانه ها، اهتمام لازم را برای پاسخ‌گویی داشته باشند.
پرسش‌گری رسانه و پاسخگویی مسئول مساوی با اقناع مخاطب است

«عمران خودآموز» در گفت و گو با ایلام رسانه، با بیان اینکه رسانه‌های استان ایلام در شرایط حاضر که کرونا نفس جامعه را بند آورده است، تنفس‌گاه مطمئنی برای افکار عمومی و مردم جامعه هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها علی‌رغم اینکه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اما بیان دردها و مشکلات مردم و ارائه پیشنهادها و راهکارهای عملیاتی برای بهبود اوضاع جامعه را بر مسائل و مشکلات خود ترجیح داده و از خود گذشت و ایثار نشان دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بهره‌برداری حرفه‌ای از بستر فضای مجازی و نقش‌آفرینی نخبگان و پیشکسوتان مطبوعاتی در این فضای نوپدید می‌تواند آسیب‌های آن را به حداقل ممکن کاهش دهد و سواد رسانه‌ای جامعه را ارتقاء بخشد.

وی خاطر نشان کرد: مرجعیت رسانه‌های حرفه‌ای در این عرصه مستلزم جد و جهد فعالان واقعی حوزه رسانه است و در این صورت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند رقیب آن‌ها باشند، بلکه بررسی و تحلیل آنچه در فضای مجازی دست به دست می‌شود، بر دوش روزنامه‌نگاران و ستون‌نویسان رسانه‌های حرفه‌ای است.

خودآموز با بیان اینکه مدیران و مسئولان می‌بایست قدردان تلاش‌های بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت رسانه‌ها باشند و ضمن به رسمیت شناختن حق پرسش‌گری و انتقاد از سوی آنان، اهتمام لازم را برای پاسخ‌گویی داشته باشند، تصریح کرد: اغماض از خطاهای سهوی رسانه‌ها نیز، انتظاری است که افکار عمومی و جامعه رسانه‌ای از مدیران و مسئولان دارد.

وی گفت: همدلی رمز موفقیت ما است و در این شرایط که کرونا میدان‌دار است و هر روز قربانی می‌گیرد، خودمان باید بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم و فرصت درگیر شدن با هم و پرداختن به حواشی را نداریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.