شناسه خبر : 6380
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 23 آذر 1399 - 11:14 |

میانگین سنی مبتلایان و متوفیان کرونا در ایلام چند سال است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه ۲۲درصد بیماران کرونایی و ۷۶درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری‌ زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: میانگین سنی موارد مبتلایان در استان ۴۴/۵ و میانگین سنی متوفیان نیز ۵۹/۸ سال بوده است.
میانگین سنی مبتلایان و متوفیان کرونا در ایلام چند سال است؟

به گزارش ایلام رسانه، دکتر “محمد کریمیان” در چهل و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا، اظهار کرد:در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۲۳۲۸۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۲۷نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر تعداد ۱۰۰بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۱۸۷۲ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

وی میانگین سنی موارد مبتلایان در استان را ۴۴/۵سال و میانگین سنی متوفیان نیز ۵۹/۸ سال عنوان و درباره وضعیت ابتلای افراد در استان برحسب جنس نیز، تصریح کرد: درصد ابتلا در مردان ۵۸درصد شامل ۱۳۴۹۱ مورد و در زنان ۴۲ درصد شامل ۹۷۶۹مورد بوده و درصد فوت در مردان ۵۹درصد شامل ۳۶۶مورد و در زنان ۴۱درصد شامل ۲۵۵ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه ۲۲درصد بیماران کرونایی و ۷۶درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری‌ زمینه‌ای بوده‌اند، گفت:میزان بروز بیماری در هزار نفر جمعیت، شهرستانهای ایلام با ۵۱و ایوان با ۴۷نفر رده های اول و دوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۰مورد در هزار نفر است.

کریمیان ادامه داد: میزان فوتی در هر ده‌هزار نفر جمعیت در سطح استان شامل شهرستانهای سیروان ۱۵مورد، ایلام ۱۴مورد و ایوان ۱۲مورد و میانگین استان نیز ۱۱مورد فوتی در ده‌هزار نفر جمعیت می‌باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن ابراز همدردی با خانواده نوزاد متوفی آبدانانی؛ تاکید کرد: پرونده متوفی در حال حاضر توسط دادستانی، پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی استان در حال بررسی است و در صورت محرز شدن قصور و کوتاهی توسط هر فرد و یا افرادی در سیستم درمانی؛ طبق قوانین و مقررات مربوطه برخورد خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.