شناسه خبر : 2221
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 13 بهمن 1398 - 13:19 |

محدودیتی برای تامین بودجه‌ی زیرساخت‌های فرهنگی ایلام وجود ندارد

ایلام رسانه/ استاندار ایلام گفت: با همه سختی‌ها و تنگناهای مالی، عمران و آبادانی در همه حوزه‌ها ازجمله حوزه فرهنگی ادامه دارد و بودجه برج هنر و یادمان‌های دفاع مقدس را باز گذاشته‌ایم.
محدودیتی برای تامین بودجه‌ی زیرساخت‌های فرهنگی ایلام وجود ندارد
«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای هماهنگی حفظ و آثار و کمیته جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس استان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه فجر یادآور در هم شکستن طاغوت، استعمار و استکبار در ایران است چون در دوران طاغوت تمام امکانات کشور در اختیار بیگانگان به ویژه آمریکائی‌ها بود.

وی با تاکید بر این مهم که مسئولان در اجرای برنامه های دهه مبارک فجر حضور گسترده داشته باشند، اضافه کرد:  انتظار است که با توجه به شرایط امروز کشور و منطقه ویژه برنامه های دهه مبارک فجر با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ شرف‌بیانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: از حضور سرهنگ فولادی جوانی پرکار، بانشاط، ولایی و بااخلاص در مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیار خوشحالم و از هر کمکی برای پیشبرد اهداف این بنیاد دریغ نخواهیم کرد.

وی کار بنیاد را مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: مجموعه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خط انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید است.

استاندار ایلام دوران دفاع مقدس را دوران عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران خواند و گفت: علت پیروزی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی وحدت و همدلی و اتکال و ایمان به خداوند بود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری کنگره بزرگ ۳ هزار شهید استان هستیم، گفت: نقش بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در این راستا حائز اهمیت و مهم است.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد، تصریح  کرد: با همه سختی‌ها و تگناه ها کار عمران و آبادانی در همه حوزه ها ازجمله حوزه فرهنگی ادامه دارد.

سلیمانی ادامه داد: در این راستا بودجه مسائل فرهنگی را چون  برج هنر، یادمان های دفاع مقدس و … را باز گذاشته‌ایم.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، وی تاکید کرد: لازم است که خاطرات شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای زنده این دوران ضبط و ثبت شود و به نسل های بعدی انتقال یابد.

استاندار ایلام در ادامه به تعویق سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این سفر که قرار بود در روز سه‌شنبه هفته جاری انجام شود به زمان دیگر موکول شد و از آنجا که برنامه های دهه فجر با برنامه های سفر ریاست جمهوری درهم ادغام شده بود لازم است که این برنامه‌های در روال عادی خود اجرا شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.