شناسه خبر : 2584
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 11 شهریور 1398 - 9:36 |

متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی استان ایلام تسهیلات دریافت کردند

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی استان ایلام از پرداخت   ۳۰ فقره تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران در سه ماهه نخست امسال خبر داد .

به گزارش ایلام رسانه، «نورالدین محسنی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: این تسهیلات به افرادی که در یکی از رشته های مصوب صنایع دستی به صورت انفرادی در منزل فعالیت دارند و دارای مجوز پروانه تولید انفرادی از اداره کل هستند پرداخت می شود .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایلام گفت: کسب و کار خانگی صنایع دستی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد است و قابلیت انجام کسب و کار درمنزل ضمن ایجاد مزایای شغلی باعث ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب می شود .

محسنی استفاده از توان کاری سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضا خانواده را از دیگر مزایای این روش عنوان کرد و گفت: مشاغل خانگی سنتی ریشه در تاریخ، اعتقاد و فرهنگ مردم دارد و با توسعه و حمایت از مشاغل خانگی می توان سطح فرهنگ، کار و تلاش در خانواده ها را تقویت کرد

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.