شناسه خبر : 6216
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 15 آذر 1399 - 13:56 |

مادری که گوشواره‌هایش گرمابخش چند خانواده‌ی فقیر شد

مادر نیکوکار ایلامی گوشواره های خود را برای خرید وسائل زمستانی برای گرمابخشی به چند خانواده فقیر و آسیب دیده از کرونا اهدا کرد.
مادری که گوشواره‌هایش گرمابخش چند خانواده‌ی فقیر شد

به گزارش ایلام رسانه، «قاسم سلیمانی دشتکی» در برنامه تجلیل از این مادر خیّر، اظهار کرد: ۱۵ آذر ، روز جهانی داوطلب، فرصتی برای معرفی اهمیت کار داوطلبانه و ارج نهادن به جایگاه داوطلبان اجتماعی است که با مسئولیت پذیری خود، حسّ خوب انسانیت و نوع دوستی را در جامعه ترویج می کنند.

وی گفت: کارداوطلبانه جز با نیّت خیر، صادقانه و مشفقانه مشارکت در امر معنوی امکان پذیر نیست و این مهم نیز در گرو حضور آگاهانه در اعمال مسئولیت اجتماعی افراد جامعه است.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به روز جهانی داوطلب، گفت: اینجانب روز جهانی کار داوطلبانه را به تمام فعالان اجتماعی و تشکل های مردم نهاد که در جذب، مشارکت بخشی و بسیج نیروهای داوطلب جامعه برای کمک و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و کاهش آلام اجتماعی تلاش می کنند تبریک گفته و امید است که با گسترش هر چه بیشتر فرهنگ مشارکت، مسئولیت پذیری اجتماعی و نوع دوستی با توسعه همکاری نهادهای اجتماعی ‌در کنار دولت، شاهد گسترش بیش از پیش روح نشاط و امید در جامعه باشیم.

علی اصغر علی اکبری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در پیامی اظهار کرد: «روز جهانی داوطلبان در تقویم یاد آور وجود انسانهای وارسته ای است که همواره به فکر همنوعان بوده و در راستای تسکین آلام بشری و تکریم و احترام انسانها فارغ ازهر گونه نژاد و ملیت گام بر می دارند و بواسطه این عشق و علاقه و خدمت به همنوع جایگاه رفیعی در نزد پرودگار متعال می یابند.

روز داوطلب، فرصت مغتنمی است برای تجلیل و تکریم و ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبانه انسانهایی که برای تسلی خاطر اقشار آسیب پذیر و نیازمند از جان و مال خود همت گمارده و بدون هیچ چشم داشتی در تعالی ارزشها و آرمانهای خدا پسندانه گام برمیدارند.

جمعیت هلال احمر کانون اصلی بروز وظهور خدمات داوطلبانی است که عاشقانه دل در گرو خدمت به همنوعان خود دارند، در واقع داوطلبان جمعیت هلال احمر اعم از جوانان، امدادگران ، نجاتگران و پیشکسوتان خیر و خیراندیش حلقه اتصـال نیاز نیازمندان و توان توانـگران بوده و نقـش خود را به خوبی در چهـارضـلعی «هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت» جاودانه کرده اند.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.