شناسه خبر : 6515
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 دی 1399 - 8:36 |

فاصله نسبت تعداد پرستار به تخت در ایلام با استانداردها

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایلام گفت: استاندارد تعداد پرستار به ازای هر تخت دو و نیم نفر است که در ایلام یک و دو دهم است که این موضوع ضرورت جذب پرستار و فشار کاری مضاعف این قشر زحمت کش را نشان می‌دهد.
فاصله نسبت تعداد پرستار به تخت در ایلام با استانداردها

به گزارش ایلام رسانه، «ارسلان رستمی» در گفت و گویی، اظهار کرد: از مجموع ۱۸۵۰ نفر کادر حوزه پرستاری استان ۳۵۰ استان، نفر فوریت های پزشکی، ۳۰۰ نفر اتاق عمل و هوشبری و مابقی پرستاران و بهیاران هستند.

وی گفت: از این تعداد خیل عظیم عزیزان طرحی وجود دارند و انتظار جذب آنان و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی است که فاقد امنیت شغلی هستند، همچنان وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایلام ادامه داد: استاندارد تعداد پرستار به ازای هر تخت دو و نیم نفر است که در ایلام یک و دو دهم است که این موضوع ضرورت جذب پرستار و فشار کاری مضاعف این قشر زحمت کش را نشان می‌دهد و با شیوع ویروس منحوس کرونا باعث ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر و شهادت دو همکار عزیزمان آقایان «منصور جاوید پور» و «بهروز غلامی» شد.

رستمی تاکید کرد: مهم ترین خواسته اثربخش پرستاران سراسر کشور و به تبع آن پرستاران ایلام اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که سالها از تصویب آن می گذرد اما اجرایی نشده است و موضوع دیگر لحاظ شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرسنل درمانی است که در شرایط کرونا مشخص شد که سختی کار این عزیزان چه مقدار است و نوع خدمت رسانی آنان تعطیلی بردار نیست.

وی گفت: مشکلات معیشتی پرستاران شامل معوقات اضافه کار و کارانه ناچیز همکاران، حق مسکن و لباس و مهد کودک که معوقات چندین ساله دارند، باعث دغدغه مضاعف و تاثیر منفی آن بر کارایی این عزیزان دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایلام با تاکید بر اینکه انتظار این عزیزان ارتقا جایگاه پرستاری در افکار عمومی است که رسانه می تواند نقش بسزایی ایفا کند، تصریح کرد: پرداخت معوقات و اجرایی شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان اصلی ترین حقوق پرستاری است و تا کنون با وجود تصویب بر زمین مانده است که امیدواریم تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن در سخنرانی روز پرستار به اجرای آن بینجامد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.