شناسه خبر : 5103
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 14:01 |

ضرورت تشکیل قرارگاه کمک‌های مومنانه/ اطلاعات مورد نیاز قرارگاه منسجم باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار تشکیل قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان شد و گفت: باید در قالب این قرارگاه، سامانه جامع کمک‌های مومنانه ایجاد گردد و توزیع عادلانه این کمک‌ها در دستور کار قرار گیرد.
ضرورت تشکیل قرارگاه کمک‌های مومنانه/ اطلاعات مورد نیاز قرارگاه منسجم باشد

به گزارش ایلام رسانه، حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار با اشاره به کمک های مومنانه در مرحله اول مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در بحث این کمک‌ها ستاد استانی کرونا در ایلام تجربه خوبی داشتند و کمک‌های بسیار خوبی از طریق خیرین و مردم برای آسیب دیدگان کرونا جمع آوری شد.

وی با تأکید بر ایجاد قرارگاه استانی کمک‌های مومنانه در ایلام افزود: با هدف انسجام بخشی و توزیع عادلانه کمک‌های مومنانه باید قرارگاه استانی کمک مومنانه در استان تشکیل شود و فرمانده این قرارگاه نیز مشخص گردد و اطلاعات و آمار دقیقی از جامعه هدفی که باید به آنها کمک صورت گیرد جمع‌آوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما در مرحله اول یک سری اطلاعات را از جامعه هدف جمع‌آوری کردیم ولی متاسفانه پیوند درستی بین آنها برقرار نشد، تصریح کرد: اطلاعات جمع آوری شده که در قالب کمک به نیازمندان کرونایی و غیر کرونایی جمع آوری شده بود انسجام لازم را نداشت. برای انسجام جامعه هدف کمک‌های مومنانه باید سامانه اطلاعاتی ایجاد شده و تمام نیازمندان در آن سامانه بارگذاری شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در ادامه‌ گفت: در مرحله بعد نیز باید تمام کمک‌های مومنانه‌ای که از طرف نهادها و مردم جمع آوری می‌شود یا از طریق کمیته امداد، بهزیستی، خیرین، بنیادها از جمله بنیاد مستضعفان بنیاد علوی، تربیت بدنی، ورزشکاران و دیگر اصناف و نهادها و افرادی که کمک‌های نقدی و یا بسته‌های غذایی را تهیه می‌کنند جمع آوری شده و در این سامانه بارگزاری گردد تا مشخص شود که به چه میزان کمک صورت گرفته و بین چه افرادی توزیع شده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مرحله سوم در کمک‌های مومنانه توزیع عادلانه این کمک‌ها در بین افراد است، البته بخشی از کمک‌های جمع آوری شده را نیز باید برای تامین تجهیزات بیمارستان‌ها اختصاص بدهیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.