شناسه خبر : 3412
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 19 مرداد 1399 - 11:13 |

ضرورت اصلاح ساختار حقوقی انجمن‌های علمی – دانشجویی

دبیر انجمن علمی دانشجویی رشته برق دانشگاه ایلام معتقد است: چون این انجمن‌ها ساختار حقوقی ندارند هیچ اسپانسری از ایده های آنان حمایت نمی‌کند.

«حسین بلوچی» در گفت و گوی، از برگزاری 15 کارگاه و بازدید علمی توسط انجمن علمی دانشجویی برق و خبر داد و اظهار کرد: اگر دانشگاه را یک منبع برق باشد دانشجویان به مثابه جریان های برق برای وصل شدن به صنعت هستند.

وی گفت: انجمن های علمی می‌توانند دانشجویان را با کار جمعی آشنا کرده و آن ها را به سمت کارآفرینی در صنعت هدایت کنندو ضمن جمع کردن ایده‌های مختلف آن را در اختیار مجموعه صنعت قرار دهند که این حرکت دو سر برد خواهد بود و هم شرکت به نیاز خود خواهد رسید و دانشجو نیز دارای یک رزومه خوب خواهد شد و بعدا برای شرکت ها مفید باشند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی رشته برق دانشگاه ایلام تصریح کرد: مهمترین دغدغه دانشجویان شغل آینده شان است و تفکر پشت میز نشینی موجب سرخوردگی بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان شده است که برای رفع این نقیصه می‌توان با تشکیل کافه های کارآفرینی و رویدادهایی در این زمینه به دنبال اصلاح این نگرش هستیم.

بلوچی تصریح کرد: شرکت در استارتاپ مجازی ایده شو، تلاش برای رایزنی با سارمان برق کشور برای فراهم کردن پکیج جامع آموزشی از نرم افزارها و دوره های مورد نیاز دانشجویان این رشته ، ترجمه های کتاب زبان اصلی از برنامه های انجمن خواهد بود.

دبیر منطقه 7 انجمن‌های علمی برق و عضو شورای حمایت بر نشریات سازمان برق کشور گفت: با وجود حمایت های معاونت فرهنگی دانشگاه ،انجمن‌ها مشکل مالی دارند و خیلی از برنامه ها به خاطر نبودن اسپانسر عقب مانده‌اند، اما چون انجمن های علمی دانشجویی ساختار حقوقی ندارند هیچ اسپانسری حاضر به حمایت از آنان نیست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.