شناسه خبر : 3825
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 01 شهریور 1399 - 9:35 |

شجاعت و ایثارگری پزشکان در ایام کرونا فراموش ناشدنی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امروز پزشکان در سنگر خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ جان مردم ایثار و جانفشانی می‌کنند.
شجاعت و ایثارگری پزشکان در ایام کرونا فراموش ناشدنی است

دکتر «محمد کریمیان» به مناسبت روز پزشک در پیامی اظهار کرد: نامگذاری اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا، اندیشمند دلسوز تاریخ پرفروغ این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی که مزین به روز پزشک است، فرصتی مغتنمی فراهم آورده تا دگر بار از سپید جامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می بخشند یادی شود.

وی گفت: سلامت جسم و روح انسانها در جوامع بشری، از دیرباز مرهون تلاش این گونه پزشکان است که جان بیماران را به مدد الطاف الهی حیاتی دوباره می بخشند و درد و رنج را از جسم و روان دردمندان می زدایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی دوباره به سرزمین ما بخشیدند و امروز هم در سنگر خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ جان مردم ایثار و جانفشانی می‌کنند و جامعه این شجاعت و ایثارگری آنان را هرگز فراموش نخواهد کرد.

کریمیان در ادامه این پیام افزود: این عزیزان فرشتگان نجات در بحبوحه شیوع بیماری کرونا با دستان مهربان و دم مسیحایی خویش، برای سلامت جامعه و درمان و مراقبت از بیماران مبتلا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و گامی پس ننهادند.

وی تاکید کرد: امروز دستاوردهای کشور در علم پزشکی و رسیدن به خود کفایی در برخی از بخش‌های درمانی مرهون و مدیون تلاش های شبانه روزی و صادقانه پزشکانی است که نام طبیب که تجلی اسم شافی خداوند است را به دوش می‌کشند.

رئیس اینجانب یکم شهریورماه، زادروز تولد حکیم بی‌بدیل، بوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه زحمتکش پزشکان صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال، مزید توفیقاتشان را در راستای خدمت به مردم شهید پرور و شریف استان ایلام مسئلت می‌نمایم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.