شناسه خبر : 3950
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 05 شهریور 1399 - 10:32 |

راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون است

استاندار ایلام گفت: راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است و شرط موفقیت این است که در زمان باقی مانده از دولت باید با روحیه جهادی تلاش کنیم و زیرساخت ها را به موقع و با سرعت انجام دهیم.
راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون است

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این سفر با حضور در پارک علم و فن آوری و مجموعه ی سوله هایی که در حال ساخت بود بازدید کردیم و قول های بسیاری خوبی برای ادامه کار گرفتیم و کارخانه تولید تجهیزات هوشمند سازی کلنگ‌زنی و مرکز بیماریهای مشترک انسان و دام افتتاح شد.

وی گفت: از دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و ایلام بازدید شد و هر کدام نتایج بسیار ارزشمند و منحصر بفردی داشت و قول های بسیار خوبی داده شد که طی ۲۰ نامه مکتوب تقدیم معاونت محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در بازدیدی که از مجموعه شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و استارت آپ ها با فضای دانش آموزی و دانشجویی و با حضور اساتید انجام شد شاهد ابداعات و اختراعات و کارهای بسیار ارزشمندی بودیم که همه در سطح ملی قابل ارائه است.

سلیمانی با قدردانی از حضور موثر و چندباره معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استان ، گفت: صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود و با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که کمک هایی به صندوق صورت گیرد و در نظر است که ۱۷ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است و شرط موفقیت این است که در زمان باقی مانده از دولت بایست با روحیه جهادی تلاش کنیم و زیرساخت ها را به موقع و با سرعت انجام دهیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: پارک علم و فناوری و مجموعه های دانش بنیان نوپا و جدید است و امیدواریم در طی این یک سال جهش قوی در این حوزه داشته باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه ایلام سرشار از نعمت است، تصریح کرد: درست است که استان محرومیت دارد اما مرز مشترک و همسایگی با عراق، اربعین، نفت و گاز، منابع طبیعی، گردشگری و آثارباستانی همه و همه ظرفیت های بسیار خوبی در استان هستند و قطعا می‌توانند باعث توسعه استان شوند البته قبل آن بایست زیرساخت ها تکمیل شوند.

وی گفت: دانشگاه ایلام قول داده است که ۲۵ هکتار زمین را برای ادامه فعالیت های پارک علم و فناوری اختصاص دهد و این کار بسیار ارزشمند و دلسوزانه ای ست از ریاست محترم دانشگاه که از چهره های شاخص استان است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: یکی از مشکلات دیرینه مابین دانشگاه علوم پزشکی و ایلام مشکل جاده مشترک بین این دو دانشگاه بود که خوشبختانه با موافقت دانشگاه ایلام مقرر شد که حوزه بهداشت و درمان جاده اختصاصی خود را هم تملک و هم بسازد و این یک حرکت ارزشمند دیگر است.

سلیمانی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان درخواست هایی دارند که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد به خصوص اینکه صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان تقویت گردد و تسهیلات لازم ارائه شود، ادامه داد: برخی جوانان، دانشجویان و اساتید گلایه داشتند بروکراسی اداری هست من هم موافقم که هست البته در این راستا تلاش های زیادی برای رفع این نقیصه انجام شده است و من اینجا دستور می دهم که هر شرکت دانش بنیان که نیاز به مجوزها و اقدامات اداری دارند به سرعت مطرح و حل شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.