شناسه خبر : 3172
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 08 مرداد 1399 - 8:51 |

ذبح دام قربانی فقط در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در عید سعید قربان، ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در کشتارگاه و ادارات دامپزشکی شهرستانها مستقر خواهد بود.

دکتر «وهاب پیرانی» در گفت و گوی اظهار کرد: با توجه به روند گسترش بیماری کووید 19 و وضعیت قرمز استان ایلام از نظر گسترش این بیماری و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرتهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری امسال نحوه نظارت بر فرایند ذبح دام متفاوت خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تجمع در جایگاه‌های موقت عرضه دام و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این جایگاه‌ها ، هماهنگی لازم با شهرداری ها و نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از ایجاد جایگاه های موقت عرضه دام در سطح استان صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: تمام کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

پیرانی با تاکید بر اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی بر فرایند ذبح دام قربانی گفت: ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی مشتمل بر روحانیون ناظر ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی نظارت بر کشتاردام ، هم در کشتارگاه و هم در محل ادارات دامپزشکی شهرستانها مستقر هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال کشتار دام زنده در سطح شهر در روز عید قربان ، اکیپ‌های سیار در سطح شهرستانهای استان جهت نظارت شرعی و ارائه خدمات بهداشتی بر لاشه‌های کشتاری و ترجیحاً هدایت افراد به کشتارگاه های دام تشکیل خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.