شناسه خبر : 3870
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 02 شهریور 1399 - 14:38 |

دو دستگاه مخترعان بسیجی در مقابله با کرونا رونمایی شد

اختراعات سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه امیرالمؤمنین(ع) در مقابله با کرونا شامل دستگاه ضد عفونی کننده دست با ماده مصرفی آب و ماشین سم پاشی و ضدعفونی کننده رونمایی شد.
دو دستگاه مخترعان بسیجی در مقابله با کرونا رونمایی شد

حجت الاسلام و المسلمین « الله نور کریمی تبار»  نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه بسیج نیرویی است که در همه شرایط و  متناسب با نیاز کشور  پیشگام است، اظهار کرد: بسیج یک روز برای مقابله با تجاوز با دشمن بعثی  و یک روز دیگر در سنگر علم و دانش و  هم اکنون نیز متناسب با نیاز کشور در عرصه های مختلف پیشگام است در برخی از عرصه ها حتی رکوردهای جهانی را می شکند و بر قله های رفیع علم و دانش قرار می گیرد.

وی با اشاره به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست با آب توسط  بسیجیان استان، گفت: این نوع دستگاه با کارکرد بسیار خوب و استفاده از آب برای ضدعفونی دست در شرایط شیوع کرونا بسیار ارزشمند است و در مقیاس جهانی تا کنون رقیبی نداشته است.

امام جمعه ایلام گفت: بسیج نیرویی است که برای پاسداری از انقلاب، ارزش های  انقلاب اسلامی و خدمت به مردم کشورمان و مظلومان و  مستضعفین جهان تلاش می کند و ما قدردان زحمات بسیج هستیم و خواهیم بود.

کریمی‌تبار با تبریک طرح های اختراعی بسیج به جامعه علمی و پژوهشی استان، تصریح کرد: ساخت چنین دستگاهی در سطح جهانی در این شرایط  سخت کرونا در استان ایلام  مایه مباهات و افتخار است.

سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، نیز در این مراسم، اظهار کرد: نخبگان علمی و بسیجی استان با ساخت این دو دستگاه و به ویژه دستگاه صدعفونی کننده دست با ماده مصرفی آب دست به کار بزرگی زده اند.

وی گفت:   در ساخت این دستگاه ها  مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پارک علم و فناوری، بسیج علمی و فناوری و  مجموعه های مختلف پای کار بوده اند تا این دستگاه ها ها با کار علمی و تحقیقاتی و با همت نخبگان بسیجی استان ساخته شوند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش خواهی کرد تا به شرایطی برسیم که بتوانیم ایده ها و ابتکارات نخبگان علمی و بسیجی را  به عرصه تجاری سازی برسانیم، تصریح کرد: کارگاهی  برای ساخت این دستگاه ها تجهیز شده و ۲۲ نفر در این کارگاه مشغول به کار شدند و با دست  خالی و توکل  برخدا کار خود را اغاز کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: مهم این است که ساخت این دو دستگاه بر اساس تفکر بسیجی آغاز شده است و  بسیج علمی و پژوهشی استان در کنار این جوانان بوده و در زمینه های مختلف برای ساخت این دستگاه ها حمایت شده است.

شاکرمی با بیان اینکه تفکر بسیجی در کشور  موجب می شود که به دستاوردهای مختلف در زمینه های مختلف نظامی، علمی، فرهنگی، و … دست پیدا کنیم، تصریح کرد: با بهره گیری از تفکر بسیجی  می توان کشور را در رفیع ترین قله های دانش و فناوری قرار داد و به حمدالله نیز امروز شاهد بروز این تفکر در اختراعات و ابتکارات جوانان میهن عزیز اسلامی هستیم.

در این مراسم از «محمدرضا موسی زاده»  «و «امین الیاسی»  جوانان نخبه و سازندگان این ۲ دستگاه تقدیر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.