شناسه خبر : 3690
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 16 فروردین 1399 - 9:57 |

دومین جشنواره فصلی مطبوعات ایلام کرونایی شد

رئیس خانه مطبوعات ایلام گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی کرونا به بخش ویژه دومین جشنواره فصلی مطبوعات استان ایلام اضافه شد.

«عبدالحمید کرمی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دوره از جشنواره با هدف افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی آثار و تولیدات رسانه‌ای استان ایلام برای مشارکت و شرکت خبرنگاران و روزنامه نگاران ایلام برگزار می‌شود.

وی حمایت از تولیدکنندگان آثار رسانه‌ای، ارتقای کمی و کیفی آثار در بخش‌های مختلف، ایجاد رقابت سالم بین اصحاب مطبوعات با توجه به برگزاری این جشنواره در فصل‌های مختلف سال برای تولید آثار فاخر و ارزشمند، تلاش برای ارتقای کیفی و محتوای تولیدی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، معرفی ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی، ارج نهادن به تلاش فعالان حوزه اطلاع رسانی استان ایلام و ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت‌ها را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

رئیس خانه مطبوعات ایلام آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ فروردین اعلام و تصریح کرد: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای پویایی و نشاط رسانه‌ای در استان و احیاء ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه را از دیگر اهداف این جشنواره در دوره دوم اعلام کرد.

کرمی ادامه داد: زمینه‌های جشنواره در بخش آزاد شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش و مصاحبه و بخش ویژه شامل انتخابات و مشارکت ملی، گام دوم و انقلاب اسلامی، روند توسعه استان ایلام با نگاه به زیرساخت‌های ارتباطی و مواصلاتی و سرمایه گذاری، طبیعت و محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت و عفاف و حجاب و اطلاع رسانی کرونا است.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی باید از اول مهر تا پایان اسفندماه ۹۸ در یکی از مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اطلاع رسانی دارای پروانه انتشار، منتشر شده باشند و شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر سه اثر در بخش ویژه، حداکثر سه اثر در سه زمینه بخش آزاد نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام تاکید کرد: مطبوعات مشمول ماده ۱۶ و لغو مجوز شده (فاقد پروانه) و همچنین بولتن های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند و آثار رسانه های فاقد مجوز یا بولتن‌های داخلی، آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره، پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: آثار منتشره در صفحات استانی خبرگزاری‌ها که در زمان فراخوان، فاقد پروانه نمایندگی باشند، نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

کرمی اضافه کرد: محور و زمینه‌هایی که تعداد افراد شرکت کننده آن کمتر از ۱۰ نفر باشد، در محور دیگری ادغام خواهند شد و شیوه داوری آثار ساختاری بوده و مبنای بررسی رعایت اصول و شاخص‌های روزنامه نگاری است.

وی جوایز جشنواره را در بخش آزاد نفر اول مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، نفر دوم مبلغ سه میلیون ریال و نفر سوم مبلغ ۲ میلیون ریال و جوایز بخش ویژه را مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اعلام کرد.

رئیس خانه مطبوعات ایلام گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره تلگرام ۰۹۱۸۴۶۴۶۲۲۴ و آدرس الکترونیکی ilampressfestival۲.۹۸@yahoo.com ارسال کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.