شناسه خبر : 3885
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 18 فروردین 1399 - 8:58 |

دستگاه‌ها پروژه‌های مرتبط با جهش تولید را تدوین کنند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال جدید، دستگاه های اجرایی باید هر چه سریع‌تر نسبت به تدوین پروژه‌های مرتبط با جهش تولید اقدام کنند.

مهندس «رحمت‌الله قیصوری» در گفت و گوی، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در تدوین پروژه‌های پیشنهادی ارتقاء سطح فناوری، ارائه محصول تولیدی به بازارهای خارجی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها و تبدیل آن به فرصت، استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به ملاحظات تدوین پروژه‌های پیشنهادی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌هایی تدوین کنند که منجر به افزایش جهشی سطح تولید و مبتنی بر امکانات داخل کشور تدوین شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ، تدوین هدفگذاری نیازهای کشور ، بالفعل کردن ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده و مبتنی بر ظرفیت ها و مزیت های مندرج در سند اجرایی آمایش سرزمین را از ملاحظات مورد نیاز عنوان کرد.

قیصوری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نامگذاری سال به نام جهش تولید را به عنوان یک راهبرد در دستور کار خود قرار دهند و برنامه‌ها و راهکارهای اجرایی خود را در راستای جهش تولید هدف‌گذاری کنند، گفت: جهش تولید در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در این سیاست‌ها بر افزایش تولید، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار تأکید شده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: جهش تولید با افزایش سرمایه گذاری، افزایش بهره وری، ارتقاء تکنولوژی و استفاده از فن آوری‌های نوین، کاهش قوانین زائد، افزایش صادرات و کاهش قاچاق کالا تحقق می‌یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.