شناسه خبر : 14185
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1401 - 12:27 |

دسترسی غیرمجاز به گوشی شهروندان ایلامی افزایش یافته است

سرپرست پلیس فتا استان ایلام از افزایش دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه شهروندان ایلامی خبر داد.
دسترسی غیرمجاز به گوشی شهروندان ایلامی افزایش یافته است

به گزارش ایلام رسانه، سرهنگ «علی‌رضا یعقوبی»با اعلام این خبر اظهار کرد: بررسی پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا ایلام در فروردین ماه 1401 نشان می‌دهد که دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه توسط مجرمین سایبری از طریق ارسال پیامک جعلی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی و رجیستری موبایل (سامانه همتا) افزایش قابل توجهی داشته است.

وی گفت: ارسال این نوع پیامک از سوی مجرمین سایبری در ساعات غیراداری یعنی در روزهای آخر هفته و ایام تعطیل صورت می‌گیرد و متاسفانه کلیک کردن بر روی لینک موجود در پیامک باعث نصب بدافزار بر روی گوشی تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات آن می‌شود.

سرپرست پلیس فتا ایلام با بیان اینکه در راستای پیشگیری از جرایم یاد شده و با همکاری پایگاه خبری استان ایلام شیوه و شگردهای مجرمین سایبری را اطلاع رسانی نموده است ولی باز هم شاهد وقوع اینگونه جرایم در استان هستیم، تصریح کرد: پیامک‌های تحت عنوان؛ رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی و …. هرگز با سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود شهروندان در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.