شناسه خبر : 5097
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 12:32 |

تمام خاصیت های کمربند ایمنی در حین رانندگی

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: با بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی، سلامت جسمانی خود و سرنشینان وسیله نقلیه را تضمین کنید
تمام خاصیت های کمربند ایمنی در حین رانندگی

به گزارش ایلام رسانه،سرهنگ «رضا همتی‌زاده» در گفتگویی، اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش ایمنی رانندگان و سرنشینان وسیله نقلیه در هنگام تصادفات رانندگی استفاده از کمربند ایمنی است .

وی افزود: کمربند ایمنی، یک وسیله محافظتی مناسب است که برای جلوگیری از جابجایی ناگهانی راننده و سرنشینان وسایل نقلیه در هنگام توقف، برخورد با مانع و یا افزایش شتاب ناگهانی خودرو در هنگام برخورد است.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: استفاده از کمربند ایمنی، صدمات جدی و مرگ و میر ناشی از برخورد داخلی با بدنه ماشین و یا پرت شدن به بیرون از آن را به میزان قابل معینی کاهش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: کمربند ایمنی با مکانیزم های خاصی که دارد سبب کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات می‌شود که مهمترین آن مانع برخورد سر و صورت به شیشه جلو و پرتاب شدن راننده و سرنشین به بیرون از وسیله نقلیه می‌شود.

همتی‌زاده خاطرنشان کرد: کمربند ایمنی باعث پخش شدن نیرو در سطحی وسیع از بدن میشود، به گونه‌ای که در صورت نبستن کمربند ایمنی و برخورد سر به شیشه جلو، نیروی پرتاب در محل تماس سر و شیشه متمرکز و به این ترتیب، نیروی زیادی در سطحی کوچک وارد می‌شود، ولی در صورت استفاده از کمربند همین انرژی در سطح وسیعتر (سطح کمربند) پخش شده و شدت آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: برابر بررسی‌ها بعمل آمده، استفاده کمربند ایمنی می تواند در پیشگیری از آسیب‌های جسمی هنگام سوانح رانندگی تأثیرگذار باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.