شناسه خبر : 2209
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 13 بهمن 1398 - 8:11 |
رئیس فدراسیون بسکتبال خبر داد:

تلاش فدراسیون برای همگانی کردن بسکتبال سه نفره

ایلام رسانه/ رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: همگانی کردن بسکتبال سه نفره جزو استراتژی های این فدراسیون است چرا که هم هزینه کمی دارد هم اعزام تیم راحت است و در مدت ۲ روز نیز برگزار می شود.
تلاش فدراسیون برای همگانی کردن بسکتبال سه نفره

«رامین طباطبایی» در مجمع انتخابات هیات بسکتبال استان ایلام اظهار کرد : ارکان بسکتبال شامل روسای هیات ها، باشگاه ها، مربیان و داوران باید همسو با برنامه های هیات پیش روند تا بتوانند سهم خود را از بسکتبال کشور به دست آورند.

وی تصریح کرد: هدف گذاری راحت است اما اینکه چه مسیری برای رسیدن به هدف انتخاب شود مهم است چرا که مسیر مورد انتخاب باید واقع گرایانه با توجه به وضعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، ارتباط با دستگاه ها و منابع موجود مسیری که به هدف نزدیکتر است انتخاب شود.

طباطبایی  با بیان اینکه بسکتبال ایلام طی این مدت رشد زیادی نداشته است، گفت: تا این ورزش دیده نشود خانواده ها به آن رغبت پیدا نمی کنند و برای شناخته شدن بسکتبال در کشور باید مسابقات بیشتر شود، حامیان مالی به سمت این رشته ورزشی سوق پیدا کنند و رسانه ملی نیز باید به پخش مسابقات بسکتبال توجه بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت فیزیکی غرب کشور به رونق بسکتبال کمک می کند اما نیروی انسانی ماهر و متخصص در این رشته وجود ندارد و باید از پایه استعدادیابی و آموزش را شروع کرد، گفت: مدرسه محوری به تنهایی در بحث قهرمانی به بسکتبال کمک نمی‌کند بلکه باید باشگاه‌های استان تقویت شوند، تا بسکتبال استانی نشود کسی سراغ این ورزش نخواهد آمد.

رئیس هیات بسکتبال ادامه داد: همگانی کردن بسکتبال سه نفره جزء استراتژی‌های این فدراسیون است چرا که هم هزینه کمی دارد هم اعزام تیم راحت است و در مدت ۲ روز نیز برگزار می شود.

طباطبایی تصریح کرد: تعداد خانم ها برای مسابقات سه نفره بیشتر از آقایان بوده و  اجرای این طرح مورد تاکید فدراسیون برای توسعه در سطح شهرهای کشور است و انتظار داریم مسوولان در ترویج آن کمک کنند چون این طرح در رشد و اعتلای ورزش بسکتبال و نیز همگانی شدن این ورزش کمک شایانی می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.