شناسه خبر : 2859
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, شهرستان ها, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 25 تیر 1399 - 9:36 |

تلاش برای پایلوت شدن هلیلان در محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان

استاندار ایلام گفت: رایزنی‌های اولیه برای اضافه شدن هلیلان به عنوان پایلوت برای محرومیت‌زدایی در بنیاد مستضعفان در حال انجام است.
تلاش برای پایلوت شدن هلیلان در محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان

قاسم سلیمانی‌دستکی» در نشست احیاء کانال‌های کشاورزی در مناطق مرزنشین از تحرک ایجاد شده در استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی مانند طرح احیاء و گرمسیری، پتروشیمی در مناطق مختلف استان و ایجاد چندین کارخانه بزرگ بخش خصوصی، طرح های حوزه نفت و گاز چون لرزه نگاری ها، پروژه‌های مهم حوزه راه، آب و خاک، و صادرات از جمله کارهای بزرگی است که نطام در استان انجام داده و در دست اجرا است.

وی با تاکید بر محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان، گفت: در این زمینه نیز اقدامات و تحرکات قابل توجهی شکل گرفته که ما نمونه‌های آن را در شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان می‌بینیم.

استاندار ایلام با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی هلیلان، تصریح کرد: در ذیل این قرارگاه سه کمیته تخصصی وجود دارد که به صورت هفتگی ضمن بازدید هر هفته از مناطق محروم استان گزارش می‌دهند و به صورت ماهیانه نیز نشست قرارگاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به نتایج دیدارها با مسئولان بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در رایزنی ها و دیدارهایی که با بنیاد مستضعفان کشور، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر نهادها و ارگانها و هلدینگ ها برگزار گردید تلاش شد تا سمت و سوی نگاه آنها را به مناطق محروم استان جلب کنیم و در این را هم موفق بوده ایم.

وی ادامه داد: در رفت‌وآمدهایی که با بنیاد مستضعفان کشور داشتیم موفق شده‌ایم علاوه بر اینکه مناطق محروم ملکشاهی را به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی بنیاد در استان معرفی کنیم رایزنی های اولیه برای اضافه شدن هلیلان به عنوان دیگر منطقه محروم استان شکل گرفته است و کمک هایی نیز در این ارتباط گرفته‌ایم.

سلیمانی‌دشتکی به سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به استان اشاره داشت و گفت: در این سفر نیز بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان در شرایط سخت مالی کشور در جهت توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم استان اختصاص یافت.

وی در ادامه از نگارش ۳۰ تا ۴۰ نامه توسط معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به دستگاه های مختلف، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف برای پیگیری امور مناطق محروم استان خبر داد و گفت: همه دستگاه های متولی باید پیگیر توافقات حاصله در دیدارهای مختلف با مسئولان مربوطه باشند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به احیای کانال های کشاورزی در منطقه «گلان» در شهرستان مهران توسط سپاه استان اشاره کرد و گفت: با احیای این قنات‌های قدیمی می‌توان قریب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی منطقه را آبی کرد.

وی با قدردانی از کمیته محرومیت زدایی سپاه ، گفت : این موضوع چند حسن دارد، اولا اینکه پروژه‌ها هزینه بالایی ندارند، دوم ضمن اینکه داشته‌های ما را احیاء و ثروت، تولید و درآمد مردم حاشیه نشین منطقه را افزایش می‌دهد.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که توجه به نواحی مرزی و حاشیه‌نشین مهاجرت را در آن مناطق کنترل می‌کند، افزود: در صورت ایجاد سازندگی در این مناطق می‌توانیم امیدوار به مهاجرت معکوس بشویم و این مهم امروز در دستور کار است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.