شناسه خبر : 5058
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 09 آبان 1399 - 0:04 |

تخصیص اعتبارات مصوب شده برای ایلام حداکثری باشد/تبعیض در بودجه بندی‌ها پایان یابد

نماینده مردم ایلام در مجلس، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور نایب رییس مجلس و جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه‌های مختلف بر لزوم بررسی فوری مسائل استان ایلام تأکید کرد و گفت: تخصیص اعتبارات مصوب شده برای ایلام حداکثری باشد.
تخصیص اعتبارات مصوب شده برای ایلام حداکثری باشد/تبعیض در بودجه بندی‌ها پایان یابد

به گزارش ایلام رسانه، «سارا فلاحی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: نباید ایلام تبدیل به استان پروژه های نیمه کاره شود و انتظار داریم مسئولی که وارد استان می‌شود به شکلی عملیاتی به مسائل ورود کند.

وی گفت: نمایندگان استان پیش از برگزاری این جلسه اهم مشکلات استان را مطرح و در مجلس و وزارتخانه‌ها پیگیری کرده‌اند و انتظار داریم که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به شکلی عملیاتی این مسائل را بررسی و صورتجلسه کنیم تا ما نمایندگان، استاندار و مدیران کل بتوانند دستاوردهای آن را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چند پروژه بزرگی و اساسی در استان داریم که در حال تبدیل به چالش‌های امنیتی و اجتماعی در استان ایلام هستند و باید روی مرتفع کردن آنها که همگی جزء مطالبات عمومی مردم استان است تمرکز داشته باشیم.

فلاحی با بیان اینکه برای توسعه استان باید اولویت‌بندی و فوریت بندی کرد، ادامه داد: مردم ایلام بر تکمیل پروژه سامانه گرمسیری، رفع مشکلات سدهای استان، عملی شدن راه آهن، راه اندازی پمپاژهای آب کشاورزی، توسعه و تکمیل راه‌ها و حل مشکلات پیش روی نفت و گاز و پتروشیمی استان تاکید دارند.

رییس کمیته هسته‌ای مجلس یازدهم تاکید کرد: انتظار دارم بودجه و اعتباری که برای استان ایلام مصوب می‌شود، تخصیص آن حداکثری باشد نه اینکه با 30 یا 40 درصد کار را تمام شده بدانیم چرا که چنین مبالغی کفاف محرومیت و عقب افتادن ایلام از توسعه را نمی‌دهد.

«علی‌اکبر بسطامی» دیگر نماینده ایلام در مجلس نیز در این جلسه با گلایه از میزان اعتبار راه آهن ایلام، گفت: تخصیص ۹ میلیارد تومانی برای پروژه راه آهن ایلام در حد تجهیز یک کارگاه هم نیست.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های مواصلاتی استان، افزود: تا پیش از ورود به جغرافیای ایلام راه‌های استان‌های همجوار هموار و چند بانده است، اما به محض ورود به ایلام با جاده‌های خطرناک و بی کیفیت مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تبعیض منفی نسبت به پیشرفت کارهای سامانه گرمسیری ایلام ابراز نارضایتی کرده و گفت: در استان‌های دیگر تحت پوشش این سامانه آب در لوله‌ها جاری است اما به محض ورود به مرزهای ایلام داخل لوله‌ها به جای آب، شن و ماسه است و این می‌طلبد دقت نظر بیشتری برای حل مشکل صورت گیرد.

بسطامی، مشکل آب شرب شهر ایلام و برخی روستاهای استان را جدی خواند و از وزارت نیرو خواست تا نسبت به پرداخت حق آب کشاورزان و زمین داران مجاور سدها اقدام لازم را انجام دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.