شناسه خبر : 3406
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 05 فروردین 1399 - 18:01 |

با فرهنگ به جنگ کرونا برویم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همکاری همه دستگاه ها برای آموزش اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا برای تمام اقشار جامعه ضروری است که خوشبخانه این مهم در حال تحقق است.

دکتر ” شاهماری” در جلسه هم اندیشی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با ادارات و نهادهای دارای رویکرد فرهنگی و آموزشی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا اقدامات ارزشمندی به کار گرفته که مورد رضایت مردم بوده است.

وی گفت: تاکنون مباحث تخصصی در رابطه با بیماری کرونا و نحوه راههای پیشگیری از آن برای جامعه بیان شده و اکنون نیاز است که به زبان‌های دیگر از جمله فرهنگ و هنر نیز مردم را از خطرات بیماری کرونا آگاهی نگاه کرد.

وی افزود: هنرمندان و جامعه فرهنگی در بین جامعه احترام و جایگاهی والا دارند و استفاده از ظرفیت این عزیزان برای مقابله با بیماری کرونا؛ یکی از اهداف و برنامه هایی است که باید برای عملیاتی شدن آن تلاش کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تلاش کنیم آموزش های مربوط به اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا برای تمام اقشار جامعه قابل دسترس باشد و در این راستا همکاری و همراهی دستگاه‌ها و ارگان‌های استانی لازم است.

شاهماری تصریح کرد: یکی از ظرفیت هایی که می‌توان در این شرایط برای مقابله با بیماری کرونا از آن به خوبی بهره برد، ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری ها و فضای مجازی است که با مطالب و موضوعات مختلف پیشگیرانه در رابطه با بیماری کرونا به مردم آموزشهای لازم را انتقال دهند.

وی یادآور شد: وظیفه ما این است که برای رسانه‌ها و فضای مجازی محتوای مناسب در رابطه با آموزش‌های پیشگیرانه تهیه کنیم.

دکتر “جمیل صادقی فر” معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اظهار کرد: با زبان تخصصی در حوزه سلامت آموزش‌های مناسب به مردم جامعه انتقال یافته و اکنون نیز باید هنرمندان وارد عرصه شوند و بخشی از این رسالت را بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه در سامانه غربالگری کرونا ۹ درصد مردم ثبت‌نام کرده اند، خاطرنشان کرد: در جامعه ما سه گروه در مقابله با بیماری کرونا وجود دارد. گروه اول کاملاً مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، گروه دوم بیشتر اوقات رعایت می‌کنند و گروه سوم کاملا نسبت به اقدامات پیشگیرانه بی‌تفاوت هستند و مشکل ما در آینده در مقابله با بیماری کرونا؛ همین گروه سوم هستند که باعث شیوع و انتشار این بیماری می‌شوند.

وی ادامه داد: در پایان تعطیلات به دلیل اینکه بسیاری از مردم اصول پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند، با افزایش آمار بیماران مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت و پتانسیل رسانه‌ها، هنرمندان، سفیران سلامت دانش آموزی و …. برای مقابله با کرونا استفاده کنیم تا از شیوع و انتشار این بیماری جلوگیری شود.

در ادامه نیز اسفندیار رستمزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با مبارزه با بیماری کرونا، با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد جامعه با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، اظهار کرد: از این ظرفیت عظیم می‌توان برای انتقال آموزش‌های پیشگیرانه بیماری استفاده کرد.

وی همچنین از آمادگی و همکاری کامل آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ها، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محتوای آموزشی متناسب با دانش آموزان تولید نماید تا در اختیار جمعیت عظیم دانش‌آموزان قرار داده شود.

” عمران خودآموز” مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه مسئولان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با بیماری کرونا گفت: در سطح استان در جهت پیشگیری از انتشار کرونا و قطع زنجیره انتقال آن؛ پویش‌های مختلفی تشکیل شده که در این راستا فعالیت موثری دارند.

وی افزود: هنرمندان به عنوان قشر ارزشمند و فرهیخته جامعه می‌توانند در عرصه انتقال مفاهیم آموزشی پیشگیرانه و مبارزه با کرونا حوزه سلامت را یاری کنند و در این راستا نیز بسیاری از هنرمندان استانی در فضای مجازی اقداماتی در جهت تشریح ترویج فرهنگ پیشگیرانه انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.