شناسه خبر : 6816
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 16 دی 1399 - 15:47 |

ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری مهران یک اولویت و ضرورت است

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری مهران یک اولویت و ضرورت است، گفت : بهره برداری از سامانه گرمسیری در ایلام امنیت مرزها و توسعه استان را به همراه دارد.
ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری مهران یک اولویت و ضرورت است

به گزارش ایلام رسانه، دکتر “محمد نوذری” در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد منطقه ی آزاد تجاری مهران یک اولویت ضرورت دار است و بهره برداری از سامانه گرمسیری ضامن امنیت مرزها و توسعه استان است.

وی گفت: یکی از مسائلی که در نظام به عنوان اولویت اصلی مطرح است بحث پایدارکردن مرزها بوده و در این راستا سیستم آبیاری سامانه گرمسیری در قطعات سه و چهار در نقاط مرزی در شهرستان های ایلام ، مهران و ایوان به وسعت بیش از ۱۷ هزارهکتار در حال اجراست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه بهره برداری از سامانه گرمسیری زمینه ی اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در استان را تأمین می کند، افزود: اجرای کامل این سامانه هم باعث ایجاد امنیت پایدار مرزهای استان شده و هم توسعه استان و بهبود وضعیت معیشت مرزداران را به دنبال خواهد داشت.

نوذری تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح را در حوزه ی وزارت نیرو که خطوط انتقال اصلی است بیش از ۸۴ درصد و خطوط فرعی را که درحوزه وزارت جهاد کشاورزی بوده را ۹۶ درصد اعلام کرد.

نوذری با اشاره به اولویت بالای مرز مهران در بحث منطقه ی آزاد تجاری خاطر نشان کرد: منطقه آزاد تجاری مهران از این جهت اولویت دارد که اولا در غرب کشور هیچ منطقه ی آزادی نداریم و همچنین مرز مهران دروازه ی عتبات عالیات است و سالانه بیش از ۸ میلیون زائر از مرز مهران تردد می کنند و البته از مطالبات مهم چندین ساله مردم استان نیز است.

وی گفت: با توجه به این که زیرساخت های بسیار قوی در حوزه ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی دراستان آماده شده، زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به راحتی و با امکانات ایجاد شده مهیا شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.