شناسه خبر : 2450
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 27 بهمن 1398 - 15:21 |

افزایش تاب‌آوری به کاهش معضلات اجتماعی می‌انجامد

ایلام رسانه/استاندار ایلام با بیان اینکه علت بسیاری از مشکلات اجتماعی در استان کم بودن تاب‌آوری است، گفت: نیاز است تا فعالیت های اجتماعی جوانان و سازمان های مردم نهاد که باعث کاهش معضلات اجتماعی و افزایش تاب آوری می‌شود با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند.
افزایش تاب‌آوری به کاهش معضلات اجتماعی می‌انجامد

«قاسم سلیمانی دشتکی»  در پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان که با دستور کار ایجاد پاتوق‌های فرهنگی جوانان و رونمایی از  سامانه مجازی فروش محصولات سمن‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد پاتوق جوانان و سامانه مجازی فروش محصولات سازمان های مردم نهاد یک اقدام ارزنده و مجالی برای حضور جوانان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه  از جوانانی که این سامانه  را راه اندازی کرده اند، حمایت خواهم کرد زیرا باعث تقویت کار سمن ها و کارهای اقتصادی جوانان خواهد شد،  ادامه داد: تا جایی که امکان دارد کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در راستای خلاقیت های جوانان  واگذار خواهیم کرد.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام گرچه کوچک است اما مردم این استان در ۸ سال دفاع مقدس پایداری کردند و اگرچه در این دوران امکان توسعه در استان و زیربناها وجود نداشت اما این مردمان بزرگ ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز که از جوانان آن دوران بودند، تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: ایلام سرزمین اربعین است و ۶۲ درصد جمعیت زوار از ایلام می گذرند و این یک ظرفیت ویژه است که جوانان می توانند از آن استفاده کنند و علاوه بر این ایلام سرزمین نفت و گاز و پتروشیمی است که منابع ملی ذی قیمتی دارد که می توان با بهره برداری از آن زیرساخت های استان را متحول کرد.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری استان صورت گرفته و بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اشتغال بالایی ایجاد شده و نرخ رسمی و مرکز آمار ایران از ۱۷.۶ در سال ۹۱ به آمار ۸.۱ درصد در سه ماهه ی پاییز و میانگین ۸.۵ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

استاندار ایلام ادامه داد: متاسفانه در دیدارهای مردمی و  سفرهای شهرستانی بیشترین تفاضای مردم  نیاز مالی و اشتغال است چون  تعداد بسیاری از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

سلیمانی، علت مشکلاتی مانند خودکشی را  تاب آوری کم مردم استان ایلام  دانست و گفت:  نیاز است تا فعالیت های اجتماعی جوانان و سازمان های مردم نهاد که باعث کاهش معضلات اجتماعی و افزایش تاب آوری می‌شود با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند.

وی تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان را  ۴۷۰ مورد اعلام کرد و گفت: در سال ۹۲ تعداد این سازمانها  ۷۰ تشکل بود و در سال ۹۶ در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی به ۲۳۲ مورد افزایش یافت و در این دوسال به ۴۷۰ مورد رسیده و در این حوزه ۱۲۰ درصد رشد داریم.

استاندار ایلام با بیان اینکه   ۷۰ درصد از این سازمان ها فعال‌اند و سال گذشته و امسال نیز حدود ۵ میلیارد تومان امسال به تشکل ها کمک شد، گفت: هم‌افزایی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ضروری است.

سلیمانی در ادامه به انتصاب زنان در پست های مدیریتی اشاره کرد و افزود: در این دو سال تحول خوبی در انتصاب مدیران خانم در استان صورت گرفته و ما در استان ایلام ۲۲ درصد مدیران را خانم ها تشکل می دهند.

به گزارش ایلام رسانه، در این نشست از «یونس آزادی» فرماندار بدره، به خاطر برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی جوانان تقدیر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.