شناسه خبر : 2472
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 29 بهمن 1398 - 16:48 |

افتتاح 17 طرح تعاونی در ایلام همزمان با سراسر کشور

ایلام رسانه/ 17 طرح تعاونی همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در ایلام با حضور استاندار، معاون استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران اجرایی افتتاح شد.
«قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار ایلام،  در مراسم افتتاح ۱۷ تعاونی همزمان در کشور، اظهار کرد: در سال‌های اخیر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری شده و سرمایه‌گذاری در استان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه  این ۱۷ تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۰ نفر در ایلام افتتاح شدند، گفت: شرکت آزمایشگاهی تست‌های ژنتیک با ایجاد ۳۵۰ شغل مستقیم و ۲۷۰ شغل غیرمستقیم و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و دریافت پنج میلیارد ریال تسهیلات افتتاح شد.

استاندار ایلام درباره اهمیت این آزمایشگاه تصریح کرد: ۴۴ درصد ازدواج‌ها در ایلام فامیلی است و بر همین اساس بروز ناهنجاری‌های مادرزادی در زمینه اختلالات ژنیتکی سه برابر می‌شود و در مجموع تخمین زده می‌شود که 5 درصد موالید زنده با معلولیت همراه باشد. میزان موالید همراه با معلولیت ژنتیکی 5108 نفر است که این میزان معلولیت 4530 میلیارد ریال هزینه به دنبال دارد.

سلیمانی‌ ادامه داد: این آزمایشگاه توانایی تولید ثروت ۴۵۰ میلیارد ریال در سال، ایجاد درآمد مالیاتی ۵۰ میلیارد ریالی در سال برای دولت و جلوگیری از هدر رفت ۴۰۰ میلیاردی در ۱۰ سال آینده بر سیستم بهداشتی درمانی استان ایلام دارد.

همزمان با سراسر کشور ۳۲۲ طرح تعاونی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال  سرمایه گذاری در ۳۱ استان با ۱۹ هزار و ۶۸۸ عضو و اشتغال ۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور استانداران و مدیران اجرایی افتتاح شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.