شناسه خبر : 5567
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 21 آبان 1399 - 12:53 |

ارائه خدمت به افراد بدون ماسک جرم است/نظارت بر عملکرد ادارات در اعمال محدودیت‌ها تا بهبود اوضاعاستاندار ایلام گفت: تا زمان تعدیل وضعیت بحرانی کرونا در استان نظارت بر اصناف و ادارات بیشتر خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: تا زمان تعدیل وضعیت بحرانی کرونا در استان نظارت بر اصناف و ادارات بیشتر خواهد شد.
ارائه خدمت به افراد بدون ماسک جرم است/نظارت بر عملکرد ادارات در اعمال محدودیت‌ها تا بهبود اوضاعاستاندار ایلام  گفت: تا زمان تعدیل وضعیت بحرانی کرونا در استان نظارت بر اصناف و ادارات بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلام رسانه، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در آغاز نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با ابراز امیدواری از اینکه بعد از دو روز طوفانی کرونا در استان شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم، اظهار کرد: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها و رعایت بیشتر مردم در عمل به دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آتی شاهد تعدیل وضعیت کرونا در استان باشیم.

وی در ادامه به اقدامات مهم انجام شده برای تعدیل وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در این ایام محدودیت‌هایی مانند تعطیلی گروه شغلی ۴ در مناطق زرد استان، تعطیلی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در مناطق قرمز و نارنجی استان، تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در مناطق سیاه استان، کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق سیاه و کاهش ساعت کار اداری تا ۱۲ ظهر، تعطیلی بانک‌ها در روزهای پنج‌شنبه، دورکاری تمامی افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و سالخورده، خانم‌های باردار، افراد بیمار و یا دارای علامت بیماری، ممنوع کردن تمامی گردهماییها، همایش‌ها، مراسمات و جلسات، اعمال محدودیت در آرامستان‌ها، برخورد با مراسمات شادی و عزا با جمعیت بالا و … اعمال شده است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در ادارات استان، گفت: از روز شنبه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا تشدید می‌شود و تا بهبود اوضاع ادامه می‌یابد. ادارات موظف هستند درب ورودی را با تبلیغات علیه کرونا آذین بندی کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا خدمات دهی به افراد بدون ماسک را جرم عنوان کرد و گفت: در این راستا پذیرش افراد و ارباب رجوع که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند جرم است و البته این سازوکار باید در اصناف نیز اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا در ادارات و تداوم آن موجب تذکر، توبیخ و … در نهایت انفصال از خدمت کارکنان خاطی می‌شود.

استاندار ایلام در پایان با عنوان این مطلب که مراسمات مهم چون اربعین، ۱۳ آبان‌ و … به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نشده اند، گفت: مردم باید اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از این درک کنند و در این ایام برنامه‌های عادی خود چون حضور در مراسمات شادی و عزا و … را تعطیل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد محدودیت‌ها و رعایت بیشتر مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ظرف یکی دو هفته آینده شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.