شناسه خبر : 10566
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 31 مرداد 1400 - 14:42 |

ابتلا و فوتی‌های کرونایی در ایلام خانوادگی شده/حال ۸۱ نفر در ایلام وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ابتلا و فوتی‌ها در استان ایلام خانوادگی شده است
ابتلا و فوتی‌های کرونایی در ایلام خانوادگی شده/حال ۸۱ نفر در ایلام وخیم است

به گزارش ایلام رسانه، دکتر «محمد کریمیان» در نشست ستاد استانی کرونا، با ابراز نگرانی از افزایش فوتی‌های خانوادگی به دلیل کرونا، اظهار کرد: تعداد فوتی‌های کرونا در استان با ۸۹ مورد در مرداد ماه جاری نسبت به ماه گذشته بیش از هفت برابر افزایش داشته و تعداد بستری‌ها ۲.۵ برابر و تعداد مبتلایان نیز بیش از ۳.۵ برابر ماه گذشته بوده است.

وی گفت: بیشترین ابتلا در مرداد ماه با ابتلای ۹ هزار نفر بوده و در مرداد ماه امسال نمونه‌گیری ۲ برابر و بیشترین نمونه‌گیری‌ها و بیماریابی از آغاز شیوع کرونا ۳۰ هزار مورد و بیشترین بستری در این مدت نیز ۲۷۰۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۷۹ ابتلای جدید در استان ثبت شد و مجموع مبتلایان استان به ۵۱ هزار و ۲۲۵ نفر افزایش یافته است.

کریمیان تصریح کرد: از بستری‌های استان حال ۸۱ نفر وخیم و زیردستگاه قرار دارند و و ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه کادر درمان خسته و در شرایط روحی مناسبی قرار ندارند، گفت: با توجه به همه گیری کرونا و افزایش ابتلا، فوتی و بستری ها دانشگاه علوم پزشکی به نیروهایی بیشتری نیاز دارد و انتظار می‌رود بیمارستان‌های خصوصی، هلال احمر و تامین اجتماعی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تمام نیروهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و امیدواریم برای تسریع در کار درمان تمام دستگاه‌ها همکاری لازم برای تامین نیرو با این دانشگاه همکاری کنند.

دکتر «جمیل صادقی‌فر» نیز با ابراز نگرانی از روند انتشار ویروس و همه گیری آن گفت: آمار نگران کننده مرداد ماه بی سابقه بوده و نه تنها ابتلا و بستری خانوادگی شده بلکه فوتی‌ها نیز به خانوادگی شده است.

وی گفت: در هفته آخر مرداد ماه تعداد نمونه گیری ها در طرح شهید سلیمانی ۳۰ درصد، تعداد مبتلایان ۳۲ درصد و بستری ها نیز ۵۶ درصد افزایش داشته است.

صادقی‌فر در خصوص واکسیناسیون در استان تصریح کرد: ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده و کل واکسن دریافتی ۲۰۱ هزار و ۳۶۸ دز بوده و تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز تزرق شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۱۲۵ هزار و ۶۰۸ دز مربوط به نوبت اول و ۳۸ هزار و ۵۳۵ دز نیز مربوط به نوبت دوم است، گفت: تزریق واکسن در شهرستان‌های بدره ۸۱ درصد، دره شهر ۶۹ درصد، آبدانان ۶۵ درصد و سیروان با ۶۱ درصد بالاترین میانگین تزریق در استان را دارا هستند.

صادقی‌فر گفت: نرخ فوتی ها در شهرستان های دره شهر، مهران و بدره بالاتر از میانگین استانی است و با توجه به شدت گردش ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.