شناسه خبر : 14816
  پرینتخانه » آخرین اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : 14 بهمن 1400 - 16:54 |

کورس مرگ در شهر /افزایش تصادفات صوری برای گرفتن خسارت از بیمه

میثم علی‌زاده_ خبرنگار اگر چه رعایت مقررات رانندگی در ساعات شبانه روز تفاوتی ندارد اما عده‌ای از قانون‌گریزان در دل نیمه شب با انجام حرکات نمایشی ومسابقه کورس‌های مرگبار و عبور از چراغ قرمز با سرعت‌های سرسام‌آور لرزه بر اندام شهروندان انداخته و آرامش را از آنها سلب کرده است. حرکاتی که اگر چه منجر […]

کورس مرگ در شهر /افزایش تصادفات صوری برای گرفتن خسارت از بیمه

میثم علی‌زاده_ خبرنگار

اگر چه رعایت مقررات رانندگی در ساعات شبانه روز تفاوتی ندارد اما عده‌ای از قانون‌گریزان در دل نیمه شب با انجام حرکات نمایشی ومسابقه کورس‌های مرگبار و عبور از چراغ قرمز با سرعت‌های سرسام‌آور لرزه بر اندام شهروندان انداخته و آرامش را از آنها سلب کرده است.
حرکاتی که اگر چه منجر به بروز خسارت‌های مالی فراوانی شده و علاوه بر سرنشین یا سرنشینان قانون گریز، سایر رانندگان و عابران پیاده را هم متحمل خسارت می‌کند، به گونه‌ای که هر از چندگاهی شاهد فوت یا جراحت شدید شهروندان بی‌گناهی هستیم که ناغافل از حوالی ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد در حال تردد از خیابان‌های شهر ایلام هستند که ناخودآگاه در لابه لای دو ماشین افراد خیره سر گیر کرده و متحمل ضررو زیان می‌شوند‌ البته که کتمان حضور نیروهای خدوم نظامی و راهور نیستیم اما این مسیر نیازمند نظارت شدیدتری می‌باشد.
کورس گذاشتن، سبقت گرفتن و به اصطلاح لایی کشیدن در خیابان‌ها و روگذرها، به ویژه شب‌ها و دور از چشم قانون، اغلب منجر به ایجاد تلفات نگران کننده‌ای می‌شود، این امر در برخی خیابان‌ها بیشتر به چشم می‌خورد و معابری همچون مسیر میدان میلاد ،پیام نور، دانشگاه آزاد و به ویژه بام ایلام جولانگاه جوانانی است که با خودروهای سال خود این خیابان‌ها را به شوی اتومبیل تبدیل کرده‌اند.

تقاضای شهروندان از ضابطان قضایی
شماری از شهروندان ایلامی ضمن ابراز گلایه از وجود این معضل همیشگی، از ضابطان قضائی خواستار حضور میدانی و برخورد قانونی با کورس بازان شد و اظهار کردند: جای تاسف دارد که علی رغم دوربین‌های نصب شده در خیابان‌های شهر، همچنان شاهد تکرار این اقدام هستیم، تخلفی که نه تنها سرنشینان خودروهای متخلف، بلکه سایر رانندگان و مردم را درگیر و متحمل خسارات جانی و مالی می‌کند.
به گفته افراد، انجام حرکات نمایشی با هدف تخلیه هیجانات آن هم با سرعت بسیار زیاد موجب افزایش خطر برای ساکنین این خیابان‌ها به خصوص سالمندان و کودکان شده که نیازمند نظارت بیشتر است.

تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه
متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد این اتفاق ناخوشایند نیز هستیم به طوری که یکی از شهروندان شاهد ماجرایی عجیب در کنار یکی از پارک های حاشیه شهر بوده است.این شهروند میگوید:چند شب پیش اوایل بهمن ماه سال جاری در حالی که به اتفاق همسرم در مسیر بازگشت از درمانگاه بودیم ناگهان متوجه خانمی حدودا ۳۵ساله شدیم که منتظر تردد ماشین های مدل بالا بود که در یک حادثه از قبل طراحی شده قصد تصادف ساختگی برای گرفتن بیمه شده بود که این امر موجب ترس رانندگان شده و به ناچار مجبور گرفتن دنده عقب و حتی خلاف مسیر حرکت کردن شدند.
این در حالیست که یکی دیگر از شهروندان شاهد این اتفاق اما اینبار در یکی از مسیر های ورودی شهر بوده که بر اساس گفته های این راننده تاکسی مردی حدودا ۶۰ ساله قصد تصادف ساختگی داشت که با جیغ و دادهای همسرم متوجه شدم و ماشینم را در چند قدمی اصابت با وی کنترل کردم و خدارا شکر به خیر گذشت.
گفتنیست برخی افراد برای آن که از بیمه خسارت بگیرند اقدام به تصادف ساختگی می‌کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که بر اساس ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ این اقدام جرم انگاری شده است.
مطابق با این ماده اگر کسی با انجام اعمال متقلبانه از قبیل طراحی و صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، باید مجازات مقرر شده در قانون را طی کند و به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود.
این در حالی است که شهروندان علاوه بر حوادث و تصادفات صوری باید شدیدا مراقب کورس های شبانه جوانان نیز باشند که در حال حاضر بیش از پیش نیازمند نظارت شدید نهاد های امنیتی، گشت‌های شبانه کلانتری‌ها و پلیس راهور می‌باشد‌ و نباید این مسیرها را به حال خود رها کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.