شناسه خبر : 13091
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ورزشی تاریخ انتشار : 06 بهمن 1400 - 13:07 |

وقتی عشق به ژیمناستیک جای خالی چاله ابر را پر می‌کند

رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان ایلام گفت: احتمالا تنها سالنی که در ایران چاله ابر ندارد متعلق به ایلام باشد، اما بچه‌ها با عشق نمی‌گذارند که چراغ این رشته در استان خاموش شود.
وقتی عشق به ژیمناستیک جای خالی چاله ابر را پر می‌کند

«سعید صفری» در گفت‌وگو با ایلام رسانه، اظهار کرد: هیئت ژیمناستیک با یک‌سری مسائل و مشکلات خصوصا در دوره قبلی روبه رو بود که با روی کار آمدن رئیس جدید این مشکلات کم‌تر شده به طوری که در این دوره توانستیم 6 ورزشکار خوب و حرفه‌ای را تربیت کنیم و آن‌ها را به مسابقات کشوری بفرستیم.
صفری با بیان اینکه ژیمناستیک نیاز به یک فیزیک بدنی خاص دارد،گفت: در سطح مبتدی حدود 300 ورزشکار داریم که در چند سانس مختلف توسط مربیان آموزش داده می‌شوند ولی متاسفانه از لحاظ امکانات در وضعیت بسیار ضعیفی هستیم که این باعث شده افرادی که در سطح حرفه‌ای فعالیت می‌کنند با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند.
رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان ایلام با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل تنها سالن ایلام نداشتن چاله‌ی ابر و سیستم گرمایشی است، گفت: بسیاری از ورزشکاران ما خصوصا ورزشکاران حرفه‌ای در دوران تمرین خود به دلیل نبود چاله ابر، دچار شکستگی‌های مختلفی شده‌اند و تنها چیزی که باعث ماندن آن‌ها در این رشته ورزشی شده است عشق و علاقه آن‌ها به این ورزش بوده است. اما بچه‌های جامعه امروز دیگر این موضوع را نمی‌پذیرند و با دیدن شرایط موجود و نبود امکانات، به دلیل حفظ جان خود از ادامه تمرین امتناع می‌کنند.


وی با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به این رشته ،گفت: مسابقاتی را که برگزار می‌کنیم و یا حتی در پیش داریم کاملا  با هزینه هیئت و خانواده‌ ورزشکاران انجام می‌گیرد و در این چند سال از هیچ ارگانی کمکی دریافت نکرده‌ایم و  در این دوران رئیس فدراسیون قول کمک داد که چندی پیش استعفا داد.
صفری تعداد مربیانی که در حال فعالیت هستند را 12 نفر اعلام کرد و گفت: در زمینه استعداد یابی تعدادی مربی را انتخاب کرده‌ایم که وقتی ورزشکاری به ما مراجعه می‌کند با بررسی یک سری از پارامترها، افرادی که فیزیک و شرایط خوبی دارند را جدا کرده و به صورت تخصصی با آن‌ها تمرین می‌کنند.
رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان ایلام با بیان اینکه برنامه برای تامین وسایل و ساخت چاله ابر داده شده است، تصریح کرد: اکثر هزینه‌های که در هیئت می‌شود از همان درآمدی است که  از طرق مختلفی به دست می‌آوریم که در این میان کرونا نیز آسیب خود را با تعطیل کردن باشگاه ها به ما تحمیل کرد،ما زمانی به دلیل نداشتن سرمایه مجبور بودیم چراغ‌های سالن را روشن نکنیم یا نصفی از آن‌ها را روشن کنیم تا بتوانیم به دلیل نبود سرمایه، شرایط را کنترل کنیم.
صفری  با بیان اینکه احتمالا تنها سالنی که در ایران چاله ابر ندارد، سالن ایلام است،گفت: از مسولان ورزشی استان ، کشور و فدراسیون این درخواست را داریم که هرچه سریع‌تر به مشکلات ژیمناستیک ایلام توجه‌ای داشته باشد و به دنبال رفع موانع و مشکلات این رشته ورزشی در ایلام باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.