شناسه خبر : 3552
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 22 مرداد 1399 - 15:18 |

واحد های راکد و زمین های بلااستفاده شهرک های ایلام تعیین تکلیف شوند

استاندار ایلام گفت: باید شهرک های صنعتی موجود تعیین تکلیف شوند و واحدهای راکد و زمین های واگذار و سوله‌های بدون استفاده یا واحدهای تملک شده ضمن احصاء بازپس گرفته شوند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با هیدت مدیره شرکت شهرهای صنعتی استان با بیان اینکه در حوزه شهرک‌های صنعتی جای کار بسیار وجود دارد، خواستار تحرک بیشتر در این مجموعه شد و گفت: برای ایجاد رونق در شهرک ها لازم است پیگیری شود که تسهیلات روستایی در شهرک های صنعتی نیز قابل پرداخت باشد.
وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای راکد در شهرک ها گفت: لازم است لیست واحدهای واگذار شده که راکد هستند و صنایع در آنها فعال نشده اند احصاشده و نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر این مهم که صنایع کوچک در ایجاد اشتغالزایی حائز اهمیت هستند و با توسعه این مجموعه ها موافق هستیم، خواستار ساماندهی شهرک های شد و گفت: البته باید شهرک های موجود تعیین تکلیف شوند و واحدهای راکد، زمین های واگذار شده بدون استفاده و سوله های بدون استفاده یا واحدهای تملک شده ضمن احصا بازپس گرفته شوند.
وی در ادامه به ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع پایین دستی در استان اشاره گرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته خوشبختانه موفق شدیم موافقتنامه ایجاد پارک ملی پروپیلن با مشارکت هلدینگ ایرانیان و بخش خصوصی و ایجاد یک شهرک تخصصی صنایع پایین دستی با مشارکت‌ دولت را در استان بگیریم که این دو طرح مهم می توانند باعث تحولی بزرگ در توسعه اشتغالزایی استان شوند.
«اقبال اسماعیلی» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های استاندار ایلام از صنایع کوچک ومتوسط استان، بیان داشت: هم اکنون ۶۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فعال هستند و در تلاشیم مابقی این واحدها نیز در آینده نزدیک فعال شوند.
وی با اشاره به استقرار 550 واحد آلاینده شامل جوشکاری، کابینت سازی و کانال کولر سازی در ناحیه صنفی ایلام، افزود: این ناحیه در زمینی به مساحت چهار هکتار با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در ۲ فاز اجرا شد که پروژه‌های طراحی فاز اول و دوم به همراه تفکیک و پیاده سازی قطعات و تهیه نقشه توپوگرافی در این شهرک تکمیل و پایان یافته است.
اسماعیلی در پایان اظهار امیداوری کرد: با اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی استان و تصویب نهایی پروژه ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران، زمینه اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان این شهرستان فراهم آید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.