شناسه خبر : 11314
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 12 مهر 1400 - 16:34 |

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام، پای دغدغه‌های عشایر/ از کمبود آب تا دام مازاد

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام بر رفع مشکلات جامعه عشایری تاکید کرد و گفت: تامین آب و خرید دام مازاد عشایر از اولویت‌های مهم برای خدمت رسانی به جامعه عشایری است که باید مورد توجه دستگاه های مختلف اجرایی استان قرار گیرد.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام، پای دغدغه‌های عشایر/ از کمبود آب تا دام مازاد

به گزارش ایلام رسانه، حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در بازدید از فعالیت‌ها و خدمات دامپزشکی استان به عشایر منطقه چاویز که در قالب تور رسانه‌ای و با حضور خبرنگاران رسانه‌های استان ، انجام شد، اظهار کرد: خدمات ارزنده ای که به همت دامپزشکی به عشایر استان ارائه می‌شود، تامین کننده سلامت جامعه است.

وی با بیان اینکه این تلاش و کوشش در راستای ارائه خدمت به جامعه عشایری و تامین سلامت جامعه قابل تقدیر است، افزود: ۱۴ مهرماه بهانه ای برای تقدیر از تلاش ها و فعالیت های سازمان دامپزشکی است که خود نوعی کار در عرصه جهاد سلامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: عشایر به عنوان کسانی که با حداقل هزینه بیشترین تولید را برای کشور به ارمغان آورده‌اند و باید برای سلامتی دام آنها و تقویت تولید این قشر از جامعه باید خدماتی مناسبی ارائه شود که یکی از این خدمات واکسیناسیون دام ها و ارائه خدمات دامپزشکی است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بر اساس آنچه که کارشناسان حوزه دامپزشکی اعلام کرده اند بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد و خدمات دامپزشکی و تضمین سلامت دام ها، نقش مهمی در سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام دارد.

کریمی‌تبار ادامه داد: مسئولان مرتبط تلاش کنند با ذبح غیرمجاز در سطح استان مقابله شود و ذبح دام به صورت قانون مند باشد چون هیچ تضمینی برای اینکه کشتار غیرمجاز دام موجب بیماری در سطح جامعه نشود، وجود ندارد، بنابراین باید کاری شود که ذبح دام زیر نظر متخصصین فن تبدیل به یک فرهنگ شود و تا سلامت جامعه تهدید نشود.

وی تاکید کرد: تامین آب و خرید دام مازاد عشایر یکی از اولویت های مهم برای خدمت رسانی به جامعه عشایری است که باید مورد توجه دستگاه های مختلف اجرایی استان قرار گیرد.

دکتر«رامین پورنجف » مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این تور رسانه‌ای اظهار کرد:سالانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون نوبت سر واکسیناسیون رایگان دام در اختیار دامداران و جامعه عشایری استان قرار داده می شود و برخی واکسن ها و داروها نیز بهادار و خریداری می شود و به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار داده می شود.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال در مجموع ۳ میلیون و ۵٠٠ نوبت سر واکسیناسیون دام، ۵۴ میلیون نوبت سر قطعه واکسن طیور انجام شده و ۵٠٠ هزار قطعه طیور بومی در سطح بیش از ۴٠٠ روستا در برابر انواع بیماری ها واکسینه شده است، گفت: همکاران مرتبط به واکسیناسیون با حضور در سطح روستاها و شهرهای ایلام خدمات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دامداران و عشایر ارائه می‌دهند.

پورنحف تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز مایه کوبی، ۱۵ درمانگاه دامی، ۴۲ داروخانه دامپزشکی، ۳ بیمارستان، و چهار شرکت تهیه دارو و واکسن در بخش خصوصی و دولتی در سطح استان به عشایر خدمات دامپزشکی ارائه می‌دهند.

در پایان این بازید مدیرکل دامپزشکی استان و خبرنگاران از مجتمع گاوداری شیری واقع در شهرک قدس شهرستان ایلام بازدید کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.