شناسه خبر : 12795
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 22 دی 1400 - 10:52 |

مورد مثبت اُمیکرون در استان ایلام نداشته‌ایم/ دوز سوم واکسن را بزنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۷۰ هزار نفر از جمیعت بالای ۱۲ سال استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده است.
مورد مثبت اُمیکرون در استان ایلام نداشته‌ایم/ دوز سوم واکسن را بزنید

«جمیل صادقی فر» در گفت‌وگو با ایلام رسانه با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در استان شناسایی نشده است، اظهار کرد: بسیاری از علائم سرماخوردگی مربوط به سویه جدید است که بیشتر افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه متاسفانه استفاده از ماسک در سطح استان کاهش داشته است، تصریح کرد: کماکان توصیه به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به عنوان موثرترین راه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و انتظار داریم این نکات با توجه به قدرت انتشار سویه جدید اُمیکرون افزایش یابد.

وی به تزریق دوز سوم واکسن اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۸ درصد جمعیت استان دوز اول و نزدیک ۷۹ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند و آن ۱۰ درصدی که واکسن نزده‌اند بیشتر خودشان در معرض خطر ابتلا هستند.

صادقی‌فر افزود: تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر دوز سوم واکسن را دریافت کرده که معادل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان است که این عدد بسیار کم است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.