شناسه خبر : 5966
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 04 مهر 1399 - 15:58 |

مطالبات مردم از زبان نمایندگان ایلام در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه

نمایندگان استان در مجلس امروز در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ایلام، مطالبات مردم را با دکتر نوبخت در میان گذاشتند.
مطالبات مردم از زبان نمایندگان ایلام در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه

به گزارش ایلام رسانه، علی اکبر بسطامی در این نشست از عدم استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در ایلام انتقاد کرد و خواستار استقرار این دفتر در استان شد و اظهار کرد: پروژه های بزرگ صنعتی و نفتی و گازی با وجود نیروهای بومی توانمند توسط افراد غیربومی مدیریت می شوند.
وی بر ضرورت راه‌ اندازی دفتر نفت و گاز غرب در ایلام تاکید کرد و افزود: این استان دارای بیشترین میزان تولید نفت و گاز در غرب کشور است و بیشترین تولید نفت و گاز در غرب کشور نیز از این استان انجام می شود.
وی افزود: اتصال به شبکه ریلی به آرزوی دیرینه برای مردم استان تبدیل شده است و با توجه به وجود منابع نفت و گاز این نیاز بیشتر احساس می شود.

دکتر سارا فلاحی هم اظهار کرد: تعداد کم نمایندگان ایلام در مجلس باعث شده است از قدرت چانه زنی لازم برای جذب اعتبار برخوردار نباشیم.

وی با انتقاد از اجرا نشدن یا تعلل در اجرای قوانین متعددی که برای حمایت از استان های کمتر برخوردار تصویب شده است، گفت: شاخص هایی که برای آمارهای بیکاری و تورم در کشور تعریف شده اند باید مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرد.

فلاحی افزود: این آمارها موجب بی اعتمادی مردم به دولت و نظام می شود و اقتصاد و مقاومت باید در عمل و نه گفتار مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: محدودیت های اعتباری دولت ناشی از تحریم ها را درک می کنیم اما ایلام هشت سال به واسطه جنگ تحمیلی از مدار توسعه عقب افتاده است که انتظار داریم با نگاه مومنانه و عادلانه منابع مالی توزیع تا ریشه های فقر و تبعیض در کشور قطع شود.

بهزاد علیزاده، نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در ایلام با توجه به قرارگیری ۹۰ درصد ذخایر این منطقه در استان تاکید کرد.

بهزاد علیزاده افزود: پروژه های نیمه تمام به معضلی برای استان تبدیل شده است و عمر برخی از آنها به بیش از ۲۰ سال می رسد.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام انتظار دارند این پروژه ها تعیین تکلیف شده و به سرانجام برسند و علاوه بر این وضعیت برخی راه های مواصلاتی ایلام مناسب نیست و مسیر مهران به دهلران نیازمند بهسازی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.