شناسه خبر : 6731
  پرینتخانه » آخرین اخبار, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 13 دی 1399 - 14:28 |

ساخت سه مستند از ابتدای امسال در حوزه هنری ایلام

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام، از ساخت سه مستند از ابتدای امسال در حوزه هنری استان با عناوین «جهادگران» ، «حدیث بی‌قراری» و «فرشتگان سپید پوش» خبر داد.
ساخت سه مستند از ابتدای امسال در حوزه هنری ایلام

«حسین شکربیگی» در گفت و گو با ایلام رسانه، اظهار کرد: مستند جهادگران بر اساس کتاب “جنگ خاکریزها” نوشته «حجت‌اله رحیم زاده» ساخته شده و حاوی اطلاعاتی در خصوص فعالیت سنگر سازان بی‌سنگر و تشریح کمک آنها به رزمندگان اسلام است.

شکربیگی با اشاره به اینکه در ساخت مستند جهادگران علاوه بر اطلاعات نویسنده کتاب یادشده، از دیگر فعالان و جهادگران دوران دفاع مقدس استفاده شده است، افزود: این مجموعه از طریق ضبط و تصویربرداری از مصاحبه شونده‌گاه ایجاد شده و مطالبی را بازگو می‌کند.

وی از ساخت مستند حدیث بی‌قراری خبر داد و گفت: حدیث بی‌‍قراری روایتی از مردم و شهروندانی مهرانی است که به دنبال اشغال مهران توسط رژیم غاصب، از خانه و کاشته خود آواره شدند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام تصریح کرد: این مستند بر اساس کتاب “حدیث بی‌قراری” نوشته روح‌اله میرزایی که بازگو کننده خاطرات آن دوران است ساخته شده است.

شکربیگی با بیان اینکه در ساخت این مستند علاوه بر کتاب یادشده، 10 نفر از شهروندان مهرانی که درآن ایام سخت و طاقت فرسا، با دلی پر از امید برگشت مهران خود را ترک کرده بودند، ما را همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: این مستند یکی از تاثیرگذارترین خاطرات زنده دفاع مقدس است چون حاوی اطلاعاتی از سختی ها و خوشی های طول سفر شهروندان مهرانی است و طبیعتا خاطرات کسانی که در طول مسیر عزیزان خود را ازد دست داده، جا گذاشته یا اینکه نورسیده‌ای برایشان به دنیا آمده باشد، شنیدنی است.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام از ساخت مستند دیگری با عنوان “فرشتگان سِپِد پوش” خبر داد و اظهار کرد: مستند فرشتگان سِپِد پوش روایتی خاطرات پزشکان، پرستاران و بهیاران در دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مستند ” فرشتگان سپید پوش” بر اساس خاطرات کادر درمانی و پزشکی در جریان جنگ تحمیلی ساخته شده است، تصریح کرد: برای ساخت این مهم از خاطرات کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) و طالقانی ایلام استفاده شده است.

شکربیگی با بیان اینکه شنیدن این خاطرات مخاطب را متوجه بخشی از جان گذشتگی و ایثار بزرگ این گروه از رزمنده‌های اسلام می‌کند، تصریح کرد: با دیدن این مستند و در متن خاطرات متوجه خواهیم شد که کادر درمانی در دوران دفاع مقدس در سخت ترین و ترسناک ترین شرایط وظیفه انسانی خود را فراموش نکرده و ذره‌ای از مواضع انسانی خود پس نکشیدند.

وی ادامه داد: وقتی یک پزشک ایرانی برروی یک بیمار دشمن حاضر می شود و او را مداوا می کند، خاطراتی شیرین و جذاب دارد که حتما می طلبد این مستند را با جان دل ببینیم.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام تصریح کرد:این مستند در تارنمای حوزه هنری و کانال هانا قابل دسترس علاقه‌مندان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.