شناسه خبر : 11960
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 22 آبان 1400 - 20:29 |

روند کاهشی آمار کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پیک پنجم کرونا یک پیک طولانی بود و انتظار داشتیم که طبق زمانبندی‌ها فروکش کند اماهم‌اکنون آمارها نسبت به قله و راس پیک، خوشبختانه آمارها کاهش پیدا کرده است.
روند کاهشی آمار کرونا در ایلام

به گزارش ایلام رسانه، دکتر محمد کریمیان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در سطح استان روندی کاهشی دارد و شرایط در حال حاضر به لحاظ آمارهای مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها ثابت است.

وی گفت: پیک پنجم کرونا یک پیک طولانی بود و انتظار داشتیم که طبق زمانبندی‌ها فروکش کند اما طولانی شد. هم‌اکنون آمارها نسبت به قله و راس پیک، خوشبختانه آمارها کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در استان‌ ایلام حدود ۲ یا ۳ هفته آمارهای مبتلایان و بستری‌ها و فوتی‌ها افزایشی شد اما دوباره آمارها روندی کاهشی پیدا کرد و هم اکنون روندی ثابت در آمارها وجود دارد.

کریمیان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در استان وجود ندارد و شهرستان‌های چرداول، دره‌شهر و ایوان نیز با کاهش آمارها از وضعیت قرمز خارج شده‌اند و هم‌اکنون دارای وضعیت نارنجی می‌باشند.

وی تصریح کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۵۰۳۵نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۴۷نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۱۰۳بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۲۴۳۰مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان مهرماه تعداد ۳۵۰۷۵مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۴۰۲۱مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۱۱۹۰نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۶۸نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند، همچنین از ابتدای آبانماه تاکنون نیز تعداد ۱۰۸۲۳مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۲۱۰۳مورد مثبت کرونا و تعداد ۶۷۲نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۲۵مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم.

کریمیان گفت: در مقایسه ۷ تا ۱۳آبان نسبت به ۱۴ تا ۲۰آبان، تعداد نمونه گیری ۲/۲درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۲۸درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۴/۲درصد افزایش، تعداد بستری‌ موقت ۱۵/۹درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز تغییری نداشته است.

وی درباره آخرین وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید۱۹ در سطح استان تصریح کرد:تعداد واکسن دریافتی ۸۱۲۶۷۷دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۶۸۵۷۴۴دوز است. واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۳۸۸۷۷۲دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۲۹۴۹۴۹دوز و درصد پوشش ۱۲-۱۸ سال، تعداد ۶۴۴۲۹دوز و درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت ۱۲-۱۸ میزان ۷۹/۱درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۸۲/۷درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۶۲/۸ درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۱۱۰۴۷۹دوز بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.