شناسه خبر : 2255
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 15 بهمن 1398 - 18:24 |
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

حضور مردم در انتخابات مایه ناامیدی دشمنان است

ایلام رسانه/ در چهارمین روز از دهه‌ی فجر ، در شورای اداری استان ایلام با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور ۲۵۱ پروژه با اعتبار 3690 میلیارد ریال رونمایی شد.
حضور مردم در انتخابات مایه ناامیدی دشمنان است

«حسینعلی امیری» روز سه‌شنبه در این  جلسه ، اظهار کرد: انقلاب ها منجر به تحولات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی شده و این خواسته ها در قالب قانون اساسی بعد از هر انقلابی تدوین می‌شود که انقلاب اسلامی ملت ایران در بهمن ۵۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست، آنچه هدف و خواسته مردم و رهبران نهضت بویژه امام راحل (ره) بود، در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: مواردی مانند عدالت ، کرامت انسانی ، حق اجتماعات و راهپیمایی ، آزادی بیان ، تساوی حقوق ، حق تعیین سرنوشت به دست مردم، دادرسی عادلانه و تشکیل مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم ترین مرکز مردم سالاری دینی از راهبردی ترین اصول پیش بینی شده در قانون اساسی کشور است.

امیری با تاکید بر اینکه  همه باید تلاش کنیم اهداف مورد نظر قانونی اساسی را در عرصه‌های مختلف عملیانی و اجرایی کنیم با اشاره به اختیارات نمایندگان مجلس که در قانون اساسی به آن تاکید شده است، ادامه داد: مجلس ریل گذار توسعه پیشرفت کشور است چراکه دولتمردان با رای اعتماد نمایندگان مشروعیت پیدا می کنند و در عین حال مجلس از طریق دیوان محاسبات بر عملکرد مالی و اجرایی دولت نظارت مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات دوستان را خوشحال و بدخواهان نظام را ناامید می‌کند، گفت: کشورهای دوست و دشمن متناسب با حضور حداکثری یا حداقلی مردم در پای صندوق های رای مناسبات خود را با کشورمان تنظیم می کنند ، پس هرچه این مشارکت بیشتری باشد مایه خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره توسعه‌ی استان نیز اظهار کرد: به برکت اربعین روند فعالیت‌های توسعه استان شتاب گرفته است،از تلاش برای رفع مشکلات مرزهای چیلات و چنگوله و رایزنی با طرف عراقی برای فعالیت های مشابه در آنسوی این مرزها خبر داد.

امیری به برنامه دولت  برای افزایش مناطق آزاد تجاری و صنعتی تاکید کرد و گفت:: منطقه آزاد مهران نیز جزو این مناطق است که پس از تصویب نمایندگان مجلس شورای نگهبان ایراد جزیی به این طرح داشته که به نظر می‌رسد با رفع آن شاهد تحقق خواسته مردم استان برای تصویب نهایی منطقه آزاد مهران باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.