توپ و تشرهای رسانهها و استاندار جدید
رضا رستمی_فعال رسانهای با انتصاب استاندار ایلام توسط دولت سیزدهم، طبیعی بود که اولین اقدام تغییر و تحول در سطح مدیران استان با هدف پیشبرد برنامههای اعلامی دولت باشد، این روند هر چند با کندی، اما با حاشیههای فراوان در حال انجام است. نگارنده به لحاظ سیاسی هیچ ارادتی به منصبداران کنونی ندارد اما همچنان […]
رضا رستمی_فعال رسانهای
با انتصاب استاندار ایلام توسط دولت سیزدهم، طبیعی بود که اولین اقدام تغییر و تحول در سطح مدیران استان با هدف پیشبرد برنامههای اعلامی دولت باشد، این روند هر چند با کندی، اما با حاشیههای فراوان در حال انجام است.
نگارنده به لحاظ سیاسی هیچ ارادتی به منصبداران کنونی ندارد اما همچنان دلنگران استان و مردم و منافع آنان است، روزهای اخیر برخی انتصابات مدیریتی در استان حاشیههای رسانهای زیادی ایجاد کرده که واکنش امروز استاندار ایلام شاید کمی آن را تشدید هم کرد، واکنشی که بیش از آنکه نشاندهنده تجربه و دوراندیشی ایشان باشد نشان داد که میتواند خیلی زود از کوره در رفته و نه تنها حواشی را جمع نکرده، بلکه خود حاشیهای دیگر بسازد، نشانهای که البته تنها مختص ایشان نیست و…
کلیات اما این است که همراهی با دولت و برنامههای اعلام شده، داشتن برنامه علمی و عملیاتی، تخصص لازم در حوزه کاری و… از مهمترین شرایط کسانی است که باید وارد رقابت برای کسب ریاست و مدیریت شوند، هر چند سالهاست به غلط، داشتن رزومه و سابقه فعالیت در ستاد انتخاباتی برنده انتخابات تبدیل به مهمترین عامل در این رابطه شده است! اما به هر صورت حق طبیعی مدیریت ارشد اجرایی استان است که به دنبال تعیین تیمی همراه و پرانرژی برای حداقل چهار سال باشد.
برخی فعالان در حوزههای فضای مجازی این روزها وارد امر و نهی کردنهایی در رابطه با انتصابات شدهاند که شاید بیراه نباشد اگر بگوییم بیراهه میروند، رسانه در گام اول یک راوی است، حتی قضاوت عملکردها را هم باید به مردم و مخاطبین خود واگذارد، اینکه فلان مدیر بدون هماهنگی با ما انتخاب شده پس چنین و چنان میکنیم راهی است که به ترکستان ختم میشود، چگونه است که از احزاب و نمایندگان و طوایف و… ایراد میگیریم که در انتصابات دخالت نکنید و دنبال سهم نباشند اما این حق را برای خود قائل باشیم و حتی تهدید هم بکنیم که…
آنچه که برای رسانه باید مهم باشد ثبت برنامههای اعلام شده و پیگیری و رصد آنها تا زمان رسیدن به نتیجه باشد، زید مدیر باشد یا عمر، در اصل موضوع چندان تفاوتی ایجاد نمیکند (البته که حتماً حضور شایستگان در مناصب مدیریتی، بر داشتن و اجرای برنامههای مدون و تاثیرگذار اصلی انکارناپذیر است) لذا قاعده این است که برنامه و اجرا و پاسخگویی از مدیران اولویت کار رسانه باشد.
یک سر دیگر این بازی استاندار محترم ایلام جناب آقای بهرامنیا است، داشتن تجربه مدیریتی و نیز نمایندگی مجلس، بارقههایی از امید را ایجاد کرده بود که شاید استان دوران خوبی را پیش رو داشته باشد، سخنان ایشان درباره رسانهها را نمیدانم به پای خود ایشان بگذاریم یا مشاورانش، در هر دو صورت کمتر نشانی از تجربه و دوراندیشی در آن یافت میشود که انتظار میرود با اصلاح روند کنونی آرامشی نسبی را فراهم نموده تا در ادامه راهی که شاید طولانی هم باشد کمتر دچار حاشیه شده و توان و انرژی خود را بر اصلاح امور و بهبود وضعیت نه چندان مناسب استان بگذارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.