شناسه خبر : 10513
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 27 مرداد 1400 - 0:17 |

تجمع و راهپیمایی هیات‌ها در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است/ پیشنهاد برگزار نشدن نماز جمعه

معاون استاندار ایلام گفت: با توجه به اجرای محدودیتها در راستای مهار بیماری و در صورت صلاحدید نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها پیشنهاد می شود، این هفته برگزار نگردد.
تجمع و راهپیمایی هیات‌ها در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است/ پیشنهاد برگزار نشدن نماز جمعه

ایلام رسانه_ جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست قرارگاه استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: افزایش مراکز واکسیناسیون، تجهیز و تامین نیروهای انسانی این مراکز با توجه به وارد نمودن گروههای سنی جدید، افزایش گروههای شغلی و ورود اقشار مختلف و نیز احتمال واکسیناسیون عمومی در استان، یک ضرورت اساسی است که باید در دستور کار قرار گیرد.و

وی از همه دستگاهها و نهادها خواست تا در این راستا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را بعمل اورده و با اقدامات موثر، تجهیزات غیر تخصصی را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

معاون اقتصادی استاندار همچنین از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با برآورد نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برای مراکز واکسیناسیون، نقاهتگاهها و مراکز بستری سرپایی اعلام و یک رابط تام الاختیار برای پیگیری معرفی، تا از طریق دستگاههای اجرایی در اختیار دانشگاه قرار گیرد.
رستمزاد با بیان اینکه سلامت مردم برای ما یک امر واجب است، گفت: با هماهنگی تبلیغات اسلامی و انجام بازرسی ها و تشدید نظارتها از تجمع و راهپیمایی هیات ها در روز تاسوعا و عاشورا ممانعت بعمل می آید، لذا انجام مراسمات مذهبی ایام سوگواری حصرت سیدالشهدا بغیر از مصلی شهر ایلام به روال شبهای قبل در فضای باز و با رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی برگزار می گردد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه در برگزاری نماز جمعه در مرکز استان و شهرستانها با رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مشکلی وجود ندارد، اما با توجه به اجرای محدودیتها در راستای مهار بیماری و در صورت صلاحدید نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها پیشنهاد می شود، این هفته برگزار نگردد.
وی یادآور شد: برخی اماکن نظیر باشگاه های ورزشی، آموزشگاه ها و صنوف غیرضروری برخلاف مصوبه های ستاد کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند که باید فرمانداران شهرستان ها و روسای اتحادیه های مربوطه با این واحدهای متخلف برخورد کنند.
رستمزاد همچنین از دامپزشکی خواست، نسبت اجرای محدودیت ها در مناطقی چون مهدی آباد و شباب و فعالیت های کبابی ها و قصابی ها که باعث تجمع خودروهای عبوری هستند، ورود کند و با مدیریت هوشمند از تجمع و توقف خودروها و همچنین ازدحام جمعیت در این مناطق بکاهد.
وی با انتقاد از برخی مسئولان که بدون ماسک و عدم رعایت پروتکل ها در افکار عمومی ظاهر می شوند، ضمن تذکر به این مدیران خواستار توجه به الزامات و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا شدو بر ضرورت اجرای قوانین برای همه تاکید کرد.
معاون اقتصادی استاندار از مدیران دستگاه های مختلف خدمات رسان نظیر مخابرات، شهرداری ها، شرکت های آب و برق خواست تا فقط آمار و لیست نیروهای خدماتی خود در تمام استان را جمع آوری و با معرفی نماینده تام الاختیار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن قرار دهند و از دادن اسامی نیروهای اداری خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران کل باید شخصا در جلسه قرارگاه حضور یابند، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا پایان محدودیت ها در چاپ اعلامیه های ترحیم، تاریخ و ساعت برگزاری مراسم قید نگردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.