شناسه خبر : 3640
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 25 مرداد 1399 - 11:39 |

برخی همشهریان گران خرید کردن را عادی کرده‌اند

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام از تشکیل ۱۸۷۳ فقره پرونده تعزیراتی از ابتدای امسال در استان خبر داد.

«علیرضا لطفی»در گفتگوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۷۳ فقره پرونده تعزیراتی تشکیل شده که از این تعداد ۱۵۷۰ فقره مربوط به تخلفات حوزه کالا و خدمات ۱۸۶ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۱۱۸ فقره نیز مربوط به تخلفات بهداشتی است.

وی با بیان اینکه مختومه شدن یک پرونده مراحل قانونی خاص خود را دارد اما مجموعه همکاران ما تمام تلاش خود را برای اجرای زودهنگام این مراحل را به کار می‌گیرند، گفت: آمار تعزیرات حکومتی در این زمینه شفاف است و مردم هم باید پای کار باشند، چون اگر تمام توان تعزیزات و اصناف و نیروی انتظامی و صمت بسیج شوند، اگر خواست و اراده مردم نباشد کاری از پیش نمی‌رود و در تمام این مراحل اگر موفقیتی کسب شده است اولین عامل آن مشارکت خود مردم است.

لطفی گفت: در زمینه‌های مختلف مانند مبارزه با تخلفات صنفی و تنظیم بازارو آرامش بازار مردم نقش اول را دارند و سامانه ۱۲۴ سازمان صمت، ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت شبانه‌روز آماده شنیدن شکایت‌های مردم است.

وی با بیان اینکه از قدیم مردم تنظیم کننده بازار هستند و از مردم می‌خواهیم که از افراد متخلف خرید نکنند، ادامه داد: همه افراد جامعه خرید کننده هستند و درج قیمت روی کالا نمونه‌ای از حسن نیت فروشنده به مشتری است که خیلی کم به آن توجه می‌شود.

مدیرکل تعزیرات استان ایلام با بیان اینکه درج قیمت نشانه احترام به مشتری است، تاکید کرد: مردم باید مطالبه گری کنند و نباید بی‌تفاوت بگذرند اما متاسفانه برخی از همشهریان گران خرید کردن را عادی کرده‌اند.

لطفی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم به بهداشت محل خرید کم‌توجه هستند در صورتی که داشتن محیط بهداشتی از جمله وظایفی است که یک واحد باید در قبال مشتریان به آن پایبند باشد.

وی تصریح کرد: تعداد بازرسان در مجمع امور صنفی، صمت و شبکه بهداشت بسیار محدود و انگشت شمار است و اگر خود مردم همراهی و کمک لازم را نداشته باشند نمی‌توانیم آن گونه که باید کمک موثر و مستمری در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام تصریح کرد: در بحث خودرو چندی پیش پرونده های زیادی از احتکار داشتیم که تمام اینها بر اساس گزارشات مردمی کشف شده اند و در همه زمینه‌ها هم هرچند زحمات نیروی انتظامی در کشفیات قابل انکار نیست اما بقیه گزارش‌ها نتیجه حساسیت مردم است.

لطفی ادامه داد: در بخش درمان گزارش های مردمی منشاء تشکیل پرونده‌ها است ، به این ترتیب که شکایت‌هایی به دانشگاه علوم پزشکی می‌شود و دانشگاه این شکایت‌ها را در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح می‌کند و چنانچه به نتیجه برسد که تخلفی شده ، پرونده تشکیل و به تعزیزات ارسال می‌شود اما در بخش بهداشت نقش خود مردم حیاتی است و مردم همکاران واقعی تعزیزات حکومتی هستند.

وی تصریح کرد: کمیته نظارت بر عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی از دی ماه ۱۳۹۷ تشکیل شده که رییس این کمیته دادستان و دبیر کمیته تعزیرات حکومتی است و در این زمینه از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.