شناسه خبر : 6222
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی تاریخ انتشار : 15 آذر 1399 - 14:46 |

افزایش بیش از ۷۰ درصدی بودجه عمرانی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: بودجه عمرانی استان ایلام در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، ۷۰.۵ درصد افزایش یافته است که این جدا از اعتبارات ملی و ملی استانی شده است.
افزایش بیش از ۷۰ درصدی بودجه عمرانی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

به گزارش ایلام رسانه، «رحمت الله قیصوری» در نشست خبری، با موضوع وضعیت استان ایلام در لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: از زمانی که بررسی لایحه و پیشنهادات دستگاه های اجرایی در سازمان برنامه با وزارت خانه های مطرح بود استاندار از مدیران خواستند که پیگیری مجدانه داشته باشند تا بتوان اعتبارات بیشتری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی استان ایلام در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، ۷۰.۵ درصد افزایش یافته است که این جدا از اعتبارات ملی است، تصریح کرد: با احتساب اعتبارات ملی و اعتبارات ملی استانی شده یا ویژه که بحث اعتبارات راه ها، سدها و فاضلاب و اعتبارات بخشی از دانشگاه های است حدود ۸۴ درصد رشد داشته است که در سطح ملی این افزایش ۱۸ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات هزینه ای یا جاری استان، ۶۳.۲ درصد نسبت به سال جاری، رشد داشته است، گفت: اعتبارات ملی و ملی استانی شده با احتساب سامانه گرمسیری و راه حمیل – کرمانشاه ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

قیصوری در خصوص اعتبارات اربعین، تصریح کرد: تا سال ۹۶ ردیفی به اسم اربعین نداشتیم، در سال ۹۶ این ردیف ایجاد شد و ایجاد یک ردیف در بودجه کار آسانی نیست که در قانون بودجه سال ۹۶، از آن به عنوان ردیف موقت نام برده شد، اما اعتبار این ردیف سال به سال افزایش یافت و پایدار شد و از سال ۹۶ با احتساب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ، بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار از این ردیف گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار این ردیف در سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این میزان نسبت به بودجه سال ۱۳۹۹ ، ۲۲ درصد افزایش داشته که امیدواریم در سال های آینده با تلاش نمایندگان پرتلاش استان، افزایش پیدا کند.

قیصوری گفت: اعتبارات بخش راه ها و حمل و نقل استان از ۱۶۴ میلیارد به ۲۸۰ میلیارد تومان افزایش رسیده است، اعتبارات بخش آب و فاضلاب ۳۷ درصد رشد داشته و اعتبارات آب و خاک از جمله سدهایی مانند چناره و میمه و سامانه گرمسیری از ۲۵۲ میلیارد تومان به ۶۵۷ میلیارد تومان رسیده و ۱۶۱ درصد این اعتبارات ملی و ملی استانی شده، رشد دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: در فضای مجازی از اینکه استان ایلام از نظر میزان بودجه در ردیف ۱۷ قرار دارد، انتقاد شده بود، در حالی که ردیف خوبی است چون اعتبارات بر اساس جمعیت و مساحت توزیع می‌شود و ایلام دارای کمترین جمعیت در کشور است و ۷ دهم درصد جمعیت کشور را دارد.

قیصوری با بیان اینکه سرانه اعتبارات به ازاء هر نفر در ستان ایلام سه برابر متوسط کشور است، گفت: در کشور سرانه اعتبارات عمرانی، استانی ۵۶۹ هزار تومان است اما سرانه استان ایلام ۱ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.