شناسه خبر : 2026
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 02 شهریور 1398 - 10:54 |
استاندار ایلام:

اختصاص 600 میلیون یورو به پتروشیمی دهلران

استاندار ایلام گفت: فاز اول کار تخصصی پتروشیمی دهلران ظرف ۶ ماه آینده شروع می شود و کل پروژه ۴۲ ماهه بهره برداری می‌رس
اختصاص 600 میلیون یورو به پتروشیمی دهلران

به گزارش ایلام رسانه، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در بازدید از پتروشیمی دهلران در نشست با مسئولان این شرکت ضمن ابراز رضایت از روند کار اظهار کرد: ۶۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی دهلران اختصاص یافته است .

وی گفت: از این ۶۰۰ میلیون یورو ۵۰۰ میلیون یورو به بانک ملی اختصاص یافته که فاز اول کار تخصصی آن ظرف ۶ ماه آینده شروع می شود و کل پروژه ۴۲ ماهه بهره برداری می رسد .

استاندار ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران در سال 1388 شروع شده بود، گفت: این کار فقط در حد اخذ مجوزها بود تا اینکه در سال ۹۶ با جدیت این موضوع پیگیری شد تا سرمایه گذار عوض و صندوق بازنشستگی نفت بعنوان سرمایه گذار جدید وارد کار شود .

سلیمانی به اشتغال ۷۶ درصدی بومی ها در این پروژه اشاره کرد و افزود: آموزش نیروهای تخصصی از منطقه و شهرستان، استفاده از نیروهای مامور به خدمت و پیگیری آموزش در فنی و حرفه ای و مراکز آموزش عالی از دیگر راهکارهاست که باید مد نظر متولیان پتروشیمی دهلران باشد .

وی در پایان بر بکارگیری نیرو های بومی در پتروشیمی تاکید کرد.

استاندار ایلام در پایان این نشست، با تاکید بر سرمایه گذاری برای توسعه بیش از پیش استان گفت: برای سرمایه گذاری بیشتر باید امنیت سرمایه گذار تامین شود و اگر در این مسیر بتوانیم به درستی گام برداریم حضور دیگر سرمایه‌گذاران را هم در استان شاهد خواهیم بود .

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه ان جی ال دهلران خاطر نشان کرد: این دو پروژه مکمل یکدیگر هستند و باید توجه داشته باشیم پیشرفت کاری ان جی ال بیشتر از پتروشیمی باشد چرا که ان جی ال خوراک پتروشیمی دهلران را تأمین می کند .

نماینده عالی دولت در استان به دیگر پروژه های نفت و گاز در استان و شهرستان دهلران اشاره کردو گفت: کار بزرگ دیگری در حوزه ی نفت و گاز در استان شکل گرفته است و در شهرستان های آبدانان و دهلران پروژه اکتشاف میدان نفتی دانان را در دستور کار داریم که بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است و در سفر رئیس جهمور کلنگ آن به زمین زده خواهد شد .

وی به اعتبارات ابلاغ شده به میادین نفتی آبان و پایدار دهلران نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه هم با ابلاغ اعتبارات جدید جان تازه ای خواهد گرفت و نیروهای جدیدی برای آن به کارگیری خواهد شد .

این مقام مسئول به تقویت دیگر میادین نفتی استان اشاره کرد و گفت: برای تقویت چاه های گاز و ایستگاههای انتقال گاز استان نیز 130 میلیون یورو و 1700 میلیارد تومان اختصاص یافته است .

وی به دیگر پروژه های اجرا شده در شهرستان دهلران در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: پروژه نیروگاه سیک ترکیبی 500 مگاواتی دهلران هم پروژه ای است که با معرفی سرمایه گذار که شرکت مپناست آمادگی لازم برای اجرایی شدن را خواهد داشت .

سلیمانی دشتکی به فعالیت هایی که در حوزه ی زیرساخت های استان در حال انجام است اشاره و تصریح کرد: در همین راستا جاده ی ایلام مهران دهلران اندیمشک در حال کارسازی و در قطعه ی اندیمشک 12 کیلومتر آماده سازی شده است و در قطعات بعدی هم به دنبال سرمایه گذار هستیم و دولت در این رابطه تضامین لازم را ارائه می دهد .

خانواده ایثارگران افتخار همه مردم ایران هستند

همچنین استاندار در در بدو ورود به دهلران به دیدار خانواده جانباز سرافراز دوران جنگ تحمیلی «علیجان رضایی» رفت.

وی در این دیدار خانواده ایثارگران را افتخار همه مردم ایران خواند و گفت: در همه سفرها که به مناطق مختلف استان داریم دیدارها را از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شروع می کنیم .

سلیمانی دشتکی در ادامه با ابراز خرسندی از این موضوع که برای چهارمین بار است که به شهرستان دهلران سفر می کند، گفت: سفر به شهرستان دهلران در آغاز هفته دولت حساب شده بوده است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهد جهش در توسعه دهلران و به تبع آن استان باشیم.

دیدار با خانواده شهید مراد نادری

همچنین قاسم سلیمانی دشتکی به دیدار خانواده شهید «مراد نادری» رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: با خود عهد بسته ام در هر سفری که به مناطق مختلف استان می روم آغاز کارها را با یاد و نام شهدا و دیدار با این خانواده های معظم شروع کنم .

وی ادامه داد: تقسیم کار کرده ایم که همه مسئولان استان به نحوی از سعادت دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران برخوردار شوند .

استاندار ایلام در ادامه ضمانت اصلی حفظ نظام و امنیت امروز کشور را پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده معظم این عزیزمان عنوان کرد و گفت: وقتی شهدا برای کشور جان خود را فدا کرده اند حداقل کاری که مسئولان می توانند انجام دهند اختصاص قسمتی از وقت خود برای دیدار با این خانواده های معظم است .

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که برای توسعه دهلران برنامه های خوبی داریم، گفت: انتخاب یک فرماندار باتجربه و متخصص در راستای شناخت ظرفیت های منطقه بوده است که امید است این امر با ایجاد وحدت و همدلی باعث هم افزایی در راستای توسعه دهلران شود .

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به خدمات دولت در دهلران گفت: بازگشایی گذر مرزی و بازارچه چیلات دهلران می تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان و استان ایفا نماید .

وی در ادامه از اهتمام دولت جهت ایجاد آزاد راه پل زال، دهلران، چیلات، نجف اشرف خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن این پروژه مهم کنسرسیومی متشکل از چهار بانک عامل تشکیل شده است که انشاء الله در صورت تحقق این امر مهم ضمن اتصال شبکه آزاد راهی کشور به حمل و نقل کشور عراق منجر به توسعه بیش از پیش استان خواهد شد .

نماینده عالی دولت در استان ابراز امیدواری کرد که با به سرانجام رسیدن طرح ها و پروژه های مهم در دست اجرا شاهد توسعه این منطقه از استان باشیم .

نویسنده : علی رضا احمدی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.