شناسه خبر : 3548
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 22 مرداد 1399 - 13:59 |

اختتامیه چهارمین جشنواره شعر کردی «منال» مجازی برگزار می‌شود

دبیر چهارمین جشنواره شعر کردی منال گفت: در تلاش هستیم با استفاده از امکانات موجود فضای مجازی و با برنامه‌ریزی دقیق جشنواره به شیوه‌ای برگزار شود که به مخاطبانمان حس حضور در جشنواره را منتقل کنیم.

«میثم خورانی»  با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کیفیت این جشنواره باید مورد توجه باشد و برنامه‎های اصلی و جنبی آن با تاکید بر لزوم ارتقای هرچه بیشتر این جشنواره پیش‌بینی و اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی جشنواره شعر کردی منال که بر تولید محتوای متناسب با فرهنگ و زبان کردی و پاسداشت آن متمرکز بود، گفت:برگزارکنندگان این جشنواره به دنبال تولید محتوا با تمرکز بر ادبیات کودک کردی و جذب مخاطبان کودک و همچنین ایجاد فضا برای شاعران نوجوان و بزرگسال، از طریق فضای مجازی توانستند پیوندی ناگسستنی بین شاعران، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی جشنواره هستند ایجاد کنند.

خورانی با اشاره به اینکه اولین، دومین و سومین دوره جشنواره شعر کردی منال تنها در یک بخش، “شعر کودک کردی” برگزار شده است، ادامه داد: در جشنواره چهارم ضمن ایجاد جریان و تشویق شاعران به شرکت در بخش شعر کودک کردی و ارتقای کیفی و کمی این بخش؛ اضافه شدن بخش های جنبی مانند شعر خوانی کودکان ، طراحی پوستر و بخش شاعران نوجوان در چهارمین دوره جشنواره را نقطه طلایی و سرمایه‌گذاری ارزشمند برای جشنواره و زبان و فرهنگ و ادب کردی است.

این مولف کتاب کودک به زبان کردی گفت: با تلاش دبیرخانه شعر کردی منال بیش از 1000 کلیپ شعر خوانی کودکان و بیش از 500 شعر از 126 شاعر بزرگسال و نوجوان به گویش های مختلف زبان کردی و بیش از 10 پوستر دریافت و ثبت شده است که به تدریج در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

وی با اشاره به انتشار فایل های ویدیویی شعر خوانی برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره گفت: با انتشار این آثار ترویج زبان و ادبیات کردی کودک در بین جامعه هدف آن ادامه خواهد داشت.

خورانی با اشاره به نحوه اجرای مجازی اختتامیه جشنواره شعر کردی منال گفت: در تلاش هستیم با استفاده از امکانات موجود و با برنامه ریزی دقیق جشنواره را به شیوه ای برگزار شود که به مخاطبانمان حس حضور در جشنواره منتقل کنیم. وی از فراهم شدن پخش بخش هایی از جشنواره از حضور و اجرای شعر خوانی شاعران به صورت زنده از طریق فضای مجازی در جشنواره، اجرای موسیقی و پخش انیمیشن و موسیقی کودک خبر داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.