شناسه خبر : 2270
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : 06 شهریور 1398 - 16:48 |
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

اربعین در حال تبدیل شدن به بزرگترین اجتماع مسلمانان است/ سمن‌ها پیشگامان امر به معروف در دنیای مدرن هستند

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: آنچه امروز در ایلام شنیدم صدای مجاهدت، تلاش و همدلی و کار هماهنگ بود که جای تقدیر دارد .
اربعین در حال تبدیل شدن به بزرگترین اجتماع مسلمانان است/ سمن‌ها پیشگامان امر به معروف در دنیای مدرن هستند

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: آنچه امروز در ایلام شنیدم صدای مجاهدت، تلاش و همدلی و کار هماهنگ بود که جای تقدیر دارد .

به گزارش ایلام رسانه، « حسینعلی امیری» در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و ستاد ویژه اربعین استان ایلام اظهار کرد: باران برکت الهی است اما سیل به ما این نکته را گوشزد کرد که علمی حرکت کنیم و پدیده‌هایی مانند سیل نتیجه جنگ ما انسان ها با طبیعت است و از جمله برکات سیل تشدید وفاق، همدلی، اتحاد و همراهی مسئولان دستگاه ها و نهادهای مختلف فارغ از جناح بندی و گرایش های سیاسی و حزبی یا قومی و زبانی بود .

امیری ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مردم با مسئولان در مدیریت سریع سیل تاکید کرد: در وقوع سیلاب همه ایران اعم از مسئولان اجرایی و نظامی، نهادها و عامه مردم یکپارچه و ید واحده شدند و برای خدمات رسانی و کمک به مناطق سیل زده از هم پیشی گرفتند و سیلاب نمایش اتحاد ابران اسلامی در مواقع حساس است .

وی با اشاره به مقوله اربعین هم گفت: به واقع اربعین یک لطف بزرگ از جانب پروردگار برای مسلمانان و به ویژه شیعیان است تا بزرگترین اجتماع خودجوش دینی دنیا را شکل دهند .

وی گفت: اربعین فرصتی ارزنده و اعتباری زایدالوصف به استان ایلام به عنوان دروازه ورود زائران به عتبات عالیات و خادمان سیدالشهدا (ع) بخشیده است .

امیری همچنین نمایشگاه تصویری فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را افتتاح و در جمع فعالان این عرصه گفت: سمن‌ها پیشکسوتان امر به معروف در دنیای مدرن امروزی هستند .

وی با بیان اینکه فعالیت در کارهای عام الممنفعه را حرکت در مسیر کمال دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به فعایت سمن‌ها اعتقاد دارد و مصمم است آنها را تقویت کند .

وی همچنین در دومین مجمع سلامت استان با محوریت اربعین شرکت کرد و بر حفظ مسائل بهداشتی در پیاده روی اربعین تاکید کرد .

. وی با تاکید بر حفظ هویت مردمی پیاده‌روی اربعین گفت: دولت فقط در این زمینه بسترها را آماده می‌کندو زیرساخت‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهد

در این نشست سند سلامت استان نیز رونمایی شد .

نویسنده : علی رضا احمدی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.