شناسه خبر : 2304
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 09 شهریور 1398 - 23:24 |
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت:

اجرای 44 کیلومتر بزرگراه در ایلام در طول یک‌سال گذشته / ساخت 900 واحد مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: فاز اول آزاد راه کربلا از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا است و فاز دوم آن از حمیل به سمت ایلام و از ایلام تا مرز مهران و کربلا در دستور کار قرار دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: فاز اول آزاد راه کربلا از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا است و فاز دوم آن از حمیل به سمت ایلام و از ایلام تا مرز مهران و کربلا در دستور کار قرار دارد .

به گزارش ایلام رسانه، مهندس «علی‌اصغر کاظمی» اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۴۴ کیلومتر بزرگراه به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان و ۲۵ کیلومتر راه اصلی به ارزش ۶۵ میلیارد تومان، ۱۰ کیلومتر راه فرعی به ارزش ۱۸ میلیارد تومان، ۱۱۰ کیلومتر احداث و بهسازی راه‌های روستایی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان اجرا شده است .

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 3000 متر تونل به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان حفاری شد، گفت: در این زمان ۱۴۰ قرارداد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان منعقد و بیش از 7500 متر انواع ساختمان‌های دولتی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان و ۹۰۰ واحد مسکن مهر به ارزش ۶۵ میلیارد تومان ساخته شد .

مدیرکل راه و شهرسازی حفر 3000 متر تونل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام را یک رکورد ملی دانست و گفت: ارتقای شبکه‌های راه استان ایلام در دستور کار است که ۷۰ درصد مطالعات آن انجام شده است .

کاظمی ادامه داد: اتصال ایلام به شبکه ریلی و شبکه آزادراهی کشور که آرزوی دیرینه‌ی مردم استان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده، محقق شده و در سفر رئیس‌جمهور، عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن ایلام از سمت اسلام‌آباد غرب به طول ۱۷ ٫ ۵ کیلومتر آغاز خواهد شد .

وی با بیان اینکه فاز اول آزاد راه کربلا از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا است و دوم آن از حمیل به سمت ایلام و از ایلام تا مرز مهران و کربلا در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: آزاد راه نجف اشرف از پل زال به مورموری و دهلران و مرز چیلات و از آنجا به نجف اشرف به عنوان آزاد راه حرم تا حرم (مشهد – نجف) با مشارکت ۴۰ درصدی ۴ بانک ملی، ملت، سپه و پارسیان و مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۳۰ درصدی بخش خصوصی در شرف نهایی شدن و اجرایی شدن است که انجام این کارها، تحول عظیمی در راستای توسعه همه جانبه استان ایلام ایجاد خواهد کرد و منشا برکت برای کل کشور خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به اقدامات صورت گرفته در سیل فروردین اشاره کرد و گفت: قبل از وقوع سیل فروردین ماه امسال، با تشکیل جلسات شورای هماهنگی راه و شهر سازی استان، شامل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل، فرودگاه، پلیس راه، بنیاد مسکن، بانک مسکن، هواشناسی، اقدامات پیشگیرانه خوبی داشتیم و نسبت به استقرار ماشین الات پیمانکاران حوزه راه وشهرسازی و راهداری در محل هایی که احتمال بروز حادثه و آسیب بود، اقدام شد .

کاظمی با بیان اینکه در این سیل بیش از 3000 کیلومتر از راه‌های استان دچار خسارت شد و 1350 دهنه پل آسیب جدی دید، ادامه داد : عمده خسارت ۳ دستگاه پل بزرگ که بزرگترین آنها پل گاومیشان و پل وحدت آباد و پل میدان خلف بر روی رودخانه سیمره بود و بلافاصله بعد از سیل، نسبت به احداث پل های موقت در کمترین زمان ممکن اقدام شد .

وی میزان خسارات وارده به شبکه راه‌های استان در سیل اخیر را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در نهایت در هیأت دولت ۳۱۶ میلیارد تومان برآورد خسارت برای استان ایلام در سال ۹۸ و ۹۹ تایید شد که برای امسال ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه تلاش می شود مبلغ ۳۱۶ میلیارد تومان که برای سال ۹۸ و ۹۹ تایید شده به ۵۰۰ میلیارد افزایش پیدا کند،تصریح کرد: تلاش می شود که ۱۳۰ میلیارد تومان که برای سال ۹۸ تأئید شده به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد .

کاظمی ادامه داد: پل گاومیشان که پل اصلی و تنها راه ارتباطی ما با استان لرستان از سمت جنوب شرق است، هم اکنون تخریب شده و در حاضر به صورت موقت از پل خرپایی استفاده می شود که برای احداث پل اصلی، ۱۵۰ میلیارد تومان فقط برای این پل لازم است .

وی گفت: در بخش ساختمانی بیش از ۲۷ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی استان در اثر سیل اخیر دچار خسارت شده اند که نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم که این مهم، محقق شوند.

نویسنده : علی رضا احمدی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.