شناسه خبر : 1888
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 مرداد 1398 - 9:06 |
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:

کنترل و مدیریت منابع پایدار با الکترونیکی کردن نسخ درمانی محقق می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی منابع مالی پایدار در سازمان بیمه سلامت کنترل و مدیریت می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی منابع مالی پایدار در سازمان بیمه سلامت کنترل و مدیریت می‌شوند.

دکتر «نورالدین رحیمی» در گفتگو با ایسنا، منطقه ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف راهبردی سازمان بیمه سلامت در سالجاری استقرار نظام الکترونیک است و علاوه براین اجرای طرح‌هایی همچون نظام ارجاع الکترونیک، استحقاق سنجی، و نسخه‌نویسی الکترونیک از مهمترین برنامه‌های سازمان است که باید اجرایی شود.

وی هدف از اجرای این طرح‌ها را تسهیل در ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و افزایش سطح رضایتمندی آنان اعلام کرد و با اشاره به و استناد به مواد قانونی برنامه ششم توسعه کشور، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است تا بستر لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان به صورت الکترونیک فراهم کند و به طور کلی پرونده الکترونیک سلامت که یکی از الزامات قانون برنامه پنجم و ششم توسعه است را با همکاری و هماهنگی با مسئولان دانشگاه اجرایی کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام از مهمترین مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را مدیریت منابع و مصارف، افزایش دقت در تجویز داروهای پزشکان، حذف دفاتر کاغذی، کمک به محیط زیست، تسهیل و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و جلوگیری از تقاضاهای القایی عنوان کرد.

رحیمی تصریح کرد: تعداد 345 هزار نفر از جمعیت ایلام در قالب صندوق‌های بیمه‌ای تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد 76 درصد به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش‌اند.

وی گفت: این اداره کل با 284 مرکز بهداشتی ، درمانی در سطح استان قرارداد همکاری منعقد کرده‌ و این اداره کل با 21 دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد دارد و در طول سال به طور میانگین 220 هزار خدمت توسط دفاتر به بیمه شدگان تحت پوشش ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: خدمات ارائه شده این اداره کل در سال جدید عقد قرارداد با مددجویان کمیته امداد بود که 7000جلد دفترچه برای آنها صادر و تحویل شد و همچنین عقد قرارداد با زندانیان و خانواده‌های آنان از دیگر خدمات این اداره کل است.

نویسنده : علی رضا احمدی | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.