شناسه خبر : 16031
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 15 شهریور 1401 - 17:50 |

پای درددل‌های رئیس هیئت بدمینتون ایلام

 رئیس هیئت بدمینتون ایلام گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر نداشتن سانس تمرینی است. از طرف دیگر گرفتن سالن به صورت خصوصی هزینه بر و اصلا به صرفه نیست.
پای درددل‌های رئیس هیئت بدمینتون ایلام

ایلام رسانه / «سامان موسی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیئت بدمینتون ایلام در حال حاضر در ایلام، ایوان، دهلران و سرابله مشغول به فعالیت است. که در شهر ایلام و ایوان هم آقایان و هم بانوان فعالیت دارند و در شهرهای سرابله و دهلران فقط بانوان در حال فعالیت هستند.
رئیس هیئت بدمینتون ایلام با اشاره به اینکه ۱۱۰ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان داریم، تصریح کرد:بیش‌تر ورزشکاران فعال ما در شهر ایلام هستند و سابقه فعالیت در این شهر بیش‌تر از سایر شهرستان‌ها است.
موسوی‌نژاد ادامه داد:در بخش آقایان در شهر ایلام ۳ مربی و در ایوان نیز ۲ مربی فعال داریم. در حوزه بانوان نیز در هرکدام از شهرستان‌های سرابله، ایوان، دهلران و زرین‌آباد هم یک مربی فعال داریم. در شهر ایلام هم ۷ مربی فعال در بخش بانوان داریم.
وی با اشاره به اینکه ۱۶ داور فعال در سطح استان داریم، تاکید کرد: بزودی یک دوره‌ی درجه سه داوری برای بانوان برگزار می‌شود که در حال ثبت نام از این افراد هستیم. متاسفانه در بخش آقایان استقبال کمتر است که به نظر می‌رسد به دلیل شرایط اجتماعی است که در شهر وجود دارد.
رئیس هیئت بدمینتون ایلام افزود: در سال گذشته یک طرح استعدادیابی در مدارس ابتدایی دخترانه برگزار شد. برای این طرح تیم‌های مختلفی از طرف هیئت به مدارس فرستادیم و شرایط دانش‌آموزان را بررسی و افرادی که شرایط مساعدی داشتند به هیئت معرفی شدند. در این استعدادیابی ۴۰ دانش‌آموز کلاس اول تا سوم دختر به عنوان ورزشکار انتخاب شدند. قرار است در بین آقایان نیز امسال این برنامه اجرا شود.
موسی‌نژاد در خصوص هزینه‌های صرف شده در این ورزش گفت: بیش‌تر تجهیزات مورد استفاده در این ورزش وارداتی هستند و اخیرا نیز به دلیل تغییرات نرخ ارز هزینه‌ها بالا رفته و ممکن است خانواده‌ها نتواند نیازهای موجود در این رشته را برای فرزندانشان تامین کنند.
وی با اشاره به اینکه تنها یک باشگاه خصوصی ثبت شده در سطح استان داریم، تصریح کرد: این باشگاه از لحاظ مالی مقرون به صرفه نیست و هزینه‌های زیادی برای ما دارد. حتی ممکن است برخی هزینه‌ها را خود شخص بدهد. مربیان در این خصوص هیچ هزینه‌ای  در مقابل کاری که انجام می‌دهند دریافت نمی‌کنند.
رئیس هیئت بدمینتون ایلام گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر نداشتن سانس تمرینی است. از طرف دیگر گرفتن سالن به صورت خصوصی هزینه بر و اصلا به صرفه نیست. نیازمند این هستیم که اداره کل، یا بودجه‌ برای گرفتن سالن به ما اختصاص دهد یا سانس تمرینی در اختیار ما قرار دهد.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه انتظار هیئت‌ها از اداره کل بیشتر است، گفت: علت بالا رفتن انتظار ما این است که سطح ورزشکاران ما نسبت به گذشته بالا رفته و در مسابقات وضعیت بهتری به دست آورده‌اند.
وی ادامه داد: هیئت تنها امکان برگزاری دوره‌های درجه سه را دارد. درخواست برگزاری دوره‌های درجه سه مربیگری و داوری برای آقایان و بانوان و مربیگری درجه سه برای آقایان داده شده است. که مجوز داوری برای ما صادر شده است.
رئیس هیئت بدمینتون ایلام گفت: اکثر مشکلات ما در خصوص بحث اقتصادی و اسپانسر است. متاسفانه هیچ رغبتی برای اسپانسرها وجود ندارد که در این بخش سرمایه گذاری کنند. در برخی از مسابقات والدین بچه‌ها اسپانسر می‌شوند و تمام هزینه‌ها را بر عهده می‌گیرند و با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می‌کنند.
وی در پایان گفت: طرح بدمینتون فضای باز در سال ۱۴۰۰ در پارک ملت برگزار شد و  این طرح یک ماه زمان برد و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار شد. این طرح قرار است امسال در چقاسبز هم برگزار شود. ورود برای عموم در این طرح آزاد است و هیچ محدودیتی برای شرکت در این طرح وجود ندارد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.