شناسه خبر : 16350
  پرینتخانه » علمی تاریخ انتشار : 20 مهر 1401 - 10:20 |
در کتاب اقتصاد ورزشی اوقات فراغت و گردشگری بررسی شده است

نگرش به تقاضا و عرضه خدمات ورزشی چگونه باید باشد؟

 دکتر شمس‌الدین رضایی، دانشیار گروه آموزشی علوم ورزشی دانشگاه ایلام در کتاب «اقتصاد ورزشی اوقات فراغت و گردشگری»کیفیت نگرش به تقاضا و عرضه خدمات ورزشی را مورد بررسی قرار داده است.
نگرش به تقاضا و عرضه خدمات ورزشی چگونه باید باشد؟

به گزارش ایلام رسانه،در این کتاب که  در ۹ فصل و ۳۷۲ صفحه منتشر شده ، آمده است: توسعه اقتصادی اصلی‌ترین عامل بهبود وضعیت بخش ورزش یک کشور است،  به عبارتی اقتصاد ورزشی به بازار مبادله خدمات ورزشی و جنبه‌های اقتصادی در ارائه و دریافت خدمات از سوی مصرف کنندگان می‌پردازد و بر این نکته تأکید دارد، که وقتی توافق متقابلی بین دریافت کننده و ارائه دهنده خدمات ورزشی وجود داشته باشد، در این حالت هر دو طرف مبادله بیشترین سود را خواهند برد.

مطالب این کتاب به علاقه‌مندان می‌آموزد، که چگونه به مسائل تقاضا و عرضه خدمات ورزشی نگریسته شود، تا با درک مفاهیم بنیادی اقتصادی و وارد نمودن دیدگاه اقتصادی در مباحث مرتبط با بخش ورزش کشور، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اصولی‌تر و منطقی‌تر اعمال گردد. مطالب این کتاب بر آن است، که به مدیران و تصمیم‌گیرندگان و علاقه‌مندان مباحث اقتصاد ورزش، خصوصاً دانشجویان رشته تربیت بدنی نشان دهد، که رویکرد جریان منابع برای توضیح ساختار اقتصادی نظام ورزش چگونه به کار گرفته شود.

اگر چه در مباحث مربوط به اقتصاد ورزش، شاید تحولات عمیقی که نیاز به تغییرات گسترده‌ای داشته باشد نتوان یافت، اما چگونگی بیان مطالب و مفاهیم و شیوه استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون و مدل‌های متفاوت می‌توانند جدید، نو و متمایز از شیوه‌های گذشته باشند، لذا در کتاب حاضر سعی شده است در حد مقدور و بضاعت علمی نویسنده به این مهم پرداخته شود.

این کتاب دوازده فصل دارد که در فصل اول؛ مفاهیم اوقات فراغت، بازی، تربیت بدنی و ورزش و گردشگری مورد بحث قرار گرفته است. فصل دوم؛ به منابع درآمدزایی صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگری پرداخته است. فصل سوم؛ مفاهیم اقتصادی در صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگری را بیان کرده است. فصل چهارم؛ اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را به بحث گذاشته است. فصل پنجم؛ به تجزیه و تحلیل سیستم‌های اقتصادی پرداخته است. فصل ششم؛ به کالاها و خدماتی که باید در صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگری تولید شود، پرداخته است. فصل هفتم؛ رابطه اقتصاد و ورزش را بیان کرده است. فصل هشتم؛ به صنعت فوتبال پرداخته است. فصل نهم؛ به اقتصاد ورزش، اوقات فراغت و گردشگری پرداخته است. فصل دهم؛ سازمان‌های ورزشی، اوقات فراغت و گردشگری را بحث می‌کند. فصل یازدهم؛ بازار فرآورده‌های ورزش، اوقات فراغت و گردشگری را معرفی می‌کند و فصل دوازدهم؛ به تقاضا، اولویت زمان، کشش و پیش‌بینی پرداخته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.